اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

فعالیت ۲۶ اکیپ راهداری زمستانه در گلستان/ وجود ۵۱ گردنه برف‌گیر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از فعالیت ۲۶ اکیپ راهداری زمستانه در راهدارخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: نیروهای اکیپ زمستانه از ابتدای آذر ماه فعالیت خود در طرح زمستانه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، عادل مصدقی با اشاره به طرح زمستانه  راهداری  اظهار کرد:پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی و فرعی و راه روستایی در استان گلستان وجود دارد که از این میزان طول راه سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن تحت پوشش طرح زمستانه قرار دارد.

وی از وجود ۵۱ گردنه برف‌گیر به طول بیش از ۸۰۰ کیلومتر خبر داد و افزود:با بارش‌های خوبی که هفته گذشته در استان گلستان رخ داده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وارد طرح زمستانه شده و امسال ۲۶ اکیپ راهداری زمستانه در راهدارخانه‌های گلستان با مشارکت و هماهنگی پلیس‌راه و سایر دستگاه‌های خدمات رسان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۴۵۰ نفر در راهداری سطح استان گلستان فعالیت دارند که غالب آن‌ها در طرح زمستانه مشارکت می‌کنند، بیان کرد: ۲۲ دستگاه ماشین نمک‌پاش مکانیزه در استان گلستان وجود دارد و در کنار آن ماشین‌آلات و دستگاه‌های دیگر نیز برای برف‌روبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصدقی اضافه کرد:در بارش‌های اخیر برف که در ارتفاعات درازنو کردکوی، توسکستان، جاده گرگان به شاهرود، آزادشهر به شاهرود، زرین گل علی آبادکتول، اولنگ رامیان، گلیداغ مراوه‌تپه و ارتفاعات دوزین مینودشت و گالیکش رخ داد برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام شده و نیروهای اکیپ‌های زمستانه از اول آذرماه به‌طور کامل در مناطق کوهستانی و راهدارخانه‌ها استقرار دارند.

وی به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از راهبندان در زمان ریزش برف سنگین اشاره کرد و گفت:اقدامات پیشگیرانه اعم از ذخیره‌سازی شن و نمک برای یخ‌زدایی و اقدامات اولیه قبل از بارش در سطح استان گلستان انجام شده و در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک در محل آشیانه‌های راهدارخانه‌ها ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه گشت‌های راهبری و ترابری گلستان بر روی محورهای جاده‌ای استان کنترل لحظه‌ای دارند، گفت:همچنین به‌طور مستمر با اداره کل هواشناسی گلستان مرتبط هستیم و براساس سامانه‌ها و هشدارهای هواشناسی اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از مردم خواست در طرح راهداری زمستانه مشارکت داشته باشند و گفت:مردم تجهیزات زمستانه اعم از زنجیرچرخ به همراه داشته باشند، گاهی اوقات در میان سرما و ریزش برف و باران برخی از خودروها به دلیل نداشتن زنجیرچرخ با مشکل مواجه می‌شوند که علاوه بر خود، دیگران را هم به‌زحمت می‌اندازند.


http://www.caspiankhabar.com/93999



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

راهداری


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96