اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آمادگی ۳۵ پایگاه امدادی برای اجرای طرح امداد و نجات زمستانه در استان گلستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از آمادگی کامل نیروهای عملیاتی، تجهیزات و امکانات استان گلستان برای اجرای طرح امداد و نجات زمستانه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، قاسم غریب آبادی صبح امروز در مراسم آغاز طرح امداد و نجات زمستانه 1401، اظهار داشت:35 پایگاه امداد و نجات و مرکز امدادی شامل 14 پایگاه امداد و نجات بین شهری، یک ساحلی(دریایی)، یک کوهستان، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC)استان، یک تیم واکنش سریع مرکز استان، یک پایگاه امداد و نجات هوایی، 3 پست موقت و فصلی و یک مرکز نگهداری سگ‌های تجسس(آنست)، 12 کشیک اضطراری شعب تابعه برای اجرای امداد و نجات زمستانه در استان گلستان از آمادگی کامل برخوردارند.

مدیرعامل جمعیت  هلال احمر  استان گلستان افزود:در این طرح با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در زمستان 1401، روزانه 107 نیروی عملیاتی در استان به صورت شبانه‌روزی با به‌کارگیری 20 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه آرگو، یک فروند بالگرد، یک فروند قایق نجات، 10 ست هیدرولیک نجات و 10 ست کوهستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح تا 25 اسفندماه ادامه دارد، عنوان کرد:پیش از اجرای طرح نیروهای عملیاتی با برگزاری دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی آمادگی لازم را کسب کرده‌اند و ناوگان امدادی و تجهیزات و امکانات هم به‌روزرسانی شده و ضمن آمادگی پایگاه‌ها برای اسکان موقت در راه ماندگان احتمالی، شارژ انبارهای امدادی و تهیه بسته اقلام غذایی 72 ساعته هم انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از مردم تقاضا کرد ضمن رعایت ایمنی از سفرهای غیرضروری به ویژه در مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر خودداری کنند.


http://www.caspiankhabar.com/94010



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هلال احمر


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96