اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گرانی یونولیت پای ساختمان سازی را در گلستان لنگ کرد
کمبود و گرانی یونولیت در گلستان مشکلاتی را برای فعالان حوزه ساخت و ساز به وجود آورده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یونولیت‌ها یکی از کاربردی‌ترین مواد و مصالح در صنعت ساختمان‌سازی هستند.

این مصالح به سبب داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی همچون وزن پایین، مقاومت در برابر خوردگی، عایق رطوبت و حرارت بودن و قابلیت بازیافت بهترین جایگزین برای مصالح سنتی مانند بلوک‌های سفالی و سیمانی هستند.

تعدادی از فعالان حوزه ساخت و ساز‌ها در برنامه تلویزیونی سیمای گلستان به بیان مشکلات خود درباره کمبود و گرانی یونولیت پرداختند.

یک فعال حوزه ساختمان سازی گفت:دو ماه پیش برای طبقه اول ساختمان یونولیت را متری ۹۰ هزار تومان خریدم، اما حالا برای طبقه سوم قیمت چهاربرابر شده و مجبور شدم متری ۴۵۰ هزار تومان تهیه کنم.

یکی دیگر از سازندگان ساختمان با اشاره به گرانی یونولیت گفت:این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت تمام شده برای مشتری می‌شود و برای اینکه هزینه ساخت را کاهش دهیم مجبور به استفاده از بلوک آجری هستیم.

یک ساختمان ساز دیگر، اما استفاده از بلوک آجری برای ساختمان را خطرناک توصیف کرد و گفت:طرح و نقشه این ساختمان‌ها بر اساس یونولیت آماده شده است و اگر مصالح دیگری به جای آن استفاده شود وزن ساختمان افزایش پیدا می‌کندو خطراتی به همراه دارد.

آقای بالاخیلی یکی از تولید کنندگان یونولیت در گلستان کمبود مواد اولیه برای تولید را عامل گرانی یونولیت عنوان کرد و گفت:از مرداد ماه کارخانه‌ای که مواد اولیه را تامین میکردیم دچار مشکلاتی شد و نبود شفافیت و اطلاع رسانی صحیح درباره این موضوع موجب کمبود و گرانی یونولیت شد.

او افزود:در حال حاضر با عرضه مواد اولیه در بورس کالا مشکل تا حدودی برطرف شده است، اما قیمت این مواد اولیه افزایش هشت برابری نسبت به گذشته داشته است از این رو قیمت تولید همچنان بالاست.

رییس  سازمان صمت  گلستان هم در این باره گفت:ماده اولیه ساخت یونولیت در یکی از شرکت‌های پتروشیمی کشور تولید می‌شد، اما از اواخر شهریور این کارخانه دچار تغییرات اساسی شد و پیش‌بینی شده بود در مدت یک ماه مجدد راه اندازی شود، اما به دلیل بروز مشکلاتی این کار محقق نشد.

حسن زاده با اشاره به واردات مواد اولیه ساخت یونولیت و عرضه در بورس افزود:یکی از تولید کنندگان گلستانی هم ثبت سفارشی برای واردات انجام داده است تا تولیدات افزایش پیدا کند.

حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از برخورد با احتکار کنندگان یونولیت در استان خبر داد و گفت:اگر فروشنده‌ای یونولیت را با قیمت قبل خریداری کرده و در انبار نگه داشته است باید با همان قیمت قبل به فروش برساند در غیر این صورت برای فرد خاطی پرونده تشکیل می‌شود.

او افزود:مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف گران‌فروشی و یا احتکار در این حوزه موضوع را با سامانه ۱۳۵ در میان بگذارند.


http://www.caspiankhabar.com/94012



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96