اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بوکس گلستان رینگ و پول می‌خواهد
بوکس گلستان با وجود برخورداری از استعدادهای فراوان و معرفی برخی چهره‌ها به تیم ملی رده‌های سنی پایه، از مشکلاتی مانند کمبود پول و امکانات رنج می‌برد که ادامه‌دارشدن آن انگیزه فعالیت حرفه‌ای را از ورزشکاران گرفته و ضرورت توجه به رفع این کمبودها را جدی‌تر از همیشه کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، ، از چهره‌اش اراده و مبارزه می‌بارد.مشت‌های گره شده‌اش را یکی پس از دیگری به کیسه  بوکس  می‌کوبد و نفس نفس زنان ضمن گوش‌کردن نکات فنی مربی، خود را در رینگ مسابقات آسیایی تجسم می‌کند.

امیرحسین قربانی که پس از چند دقیقه تمرین فشرده، روی صندلی استراحت می‌کند گفت:اگر به بوکس گلستان توجه می کردند من باید قهرمان آسیا می‌شدم.

اینها را با افسوس و آه کشیدن میگوید و نگاهش را به جایی در دوردست خیره می‌کند.لحظاتی بعد ادامه داد:هزینه‌های ورزش حرفه‌ای مانند خرید تجهیزات و تغذیه و مکمل خیلی زیاد است که فشار آن بر دوش خانواده ما سنگینی می‌کند.

این بوکسور نوجوان گلستانی ادامه داد:چند بار قهرمانی مسابقات کشوری شدم و بارها در اردوهای آمادگی و انتخابی شرکت کردم که به‌جز یک مورد، هزینه‌بقیه اردوها را خانواده‌ام پرداخت کردند.

قربانی بیان کرد:می توانستم در مسابقات آسیایی نونهالان شرکت کنم اما تعلل هیات استان موجب شد از حضور در این مسابقات محروم بمانم و حالا در اوج آمادگی باید در رده سنی بالاتر و با رقبانی که هیچ شناختی از آنان ندارم مسابقه بدهم.

کمیل کهن‌پور یکی دیگر از ورزشکاران بوکس گلستان هم به ایرنا گفت:هیات بوکس استان توانایی مالی محدودی دارد و به همین دلیل تمام هزینه‌های انجام این رشته از سوی خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

این نوجوان گرگانی ادامه داد:برای حفظ آمادگی بدنی، علاوه بر هزینه فراوان تغذیه اصولی، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون ریال هزینه مکمل‌غذایی پرداخت می‌کنیم که با وجود صرف این هزینه‌ها، پاداش درخور شانی دریافت نکرده و جوایز مسابقات هم بخش کوچکی از مبالغ پرداختی را شامل می‌شود.

گلستان با داشتن تنوع قومیتی زیاد یکی از مناطق دارای استعداد در بوکس است که با اقدامات انجام شده طی سالیان اخیر از جمله توجه به رده‌های سنی پایه، تعداد ملی‌پوشان استان در حال افزایش است.

رییس هیات بوکس گلستان گفت:فعال کردن هیات بوکس در ۱۳ شهرستان دلیل اصلی رشد فنی این ورزش در استان است.

علی بیانی افزود:ورزشکاران گلستان در این رشته از استعداد بالایی برخوردارند و میزبانی از پنج دوره مسابقات رده‌های سنی پایه طی چهار سال بر ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان برای ورود به بوکس افزوده است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی بوکس گلستان بیان کرد:بیش از هزار و ۲۰۰ بوکسور، ۴۰ داور استانی، ۶۰ مربی و یک داور بین المللی به فعالیت در بوکس گلستان مشغول هستند.

رییس هیات بوکس گلستان ادامه داد قهرمان‌پروری از پایه و استعدادیابی در رده سنی نونهالان جزو برنامه های مهم این هیات است که در این مسیر با قهرمانی و نایب قهرمانی در رده بندی نونهالان و نوجوانان و قهرمانی در رده جوانان جایگاه خوبی را در کشور بدست آورده‌ایم.

بیانی به برگزاری اردوی مشترک تیم ملی بوکس ایران با عراق اشاره کرد و گفت:برای این اردو سه گلستانی در رده سنی نونهالان، چهار گلستانی در رده نوجوانان و ۲ گلستانی در رده سنی جوانان حضور دارند.

بیانی بر ضرورت ایجاد انگیزه برای ایجاد باشگاه خصوص بوکس در گلستان تاکید کرد و گفت:تاکنون پنج باشگاه خصوصی در استان با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی به امکانات مناسب بوکس تجهیز شده که امیدواریم این روند با هدف فراهم کردن امکانات مناسب تمرین برای علاقمندان به این رشته ادامه پیدا کند.

وی در ادامه گفت:درحال حاضر در علی آبادکتول، مینودشت، گنبدکاووس و ۲ باشگاه در گرگان باشگاه خصوصی بوکس راه‌اندازی شده و مشکلی برای صدورم مجوز فعالیت باشگاه خصوصی بوکس در دیگر شهرهای استان وجود ندارد.

بیانی به برخی ویژگی‌های بوکس اشاره کرد و گفت:نظم و انضباط، تقویت روحیه پهلوانی و خضوع و خشوع از جمله آموزه‌های این ورزش است که در کنار تخلیه انرژی و هیجان جوانان در باشگاه‌ها می تواند از بروز خشونت‌در جامعه جلوگیری کند.

بیانی با اشاره به کمبودهای بوکس گلستان گفت:حمایت مسوولان به این ورزش با تزریق اعتبار و رفع کمبودها می‌تواند موجب شکوفاشدن استعدادهای استان در تمام رده های سنی شده و آن‌ها را به سمت کسب مدال مسابقات معتبر داخلی و جهانی هدایت کند.

رییس هیات بوکس گلستان از نبود برنامه مشخص در فدراسیون گلایه کرد و گفت:نبود تقویم  ورزشی  یکی از چالش‌های بوکس کشور است که برنامه‌ریزی برای آمادگی ورزشکاران در مسیر اعزام به مسابقات را با دشواری همراه کرده است.


http://www.caspiankhabar.com/94033



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

ورزشی بوکس


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96