اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستان در انتظار برف وسرما/ دستگاه های خدمات رسان آماده باش هستند
ورود سامانه سرد و بارشی از روز یکشنبه به گلستان و پیش بینی بارش برف و باران و افت دما، سبب شده تا نهادهای خدمات رسان، همراهی مردم برای عبور از این بحران را خواستار شوند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، گلستان تا ساعاتی دیگر میزبان یک جبهه هوای سرد و پرفشار بوده و پس از مدت‌ها مناطق مختلف استان به ویژه نواحی کوهستانی و کوهپایه ای شاهد بارش برف هستند.

به استناد گزارش هواشناسی گلستان کاهش دما تا حدود ۲۰ درجه سانتیگراد محتمل بوده لذا لازم است علاوه بر دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی، آحاد مردم هم خود را برای مواجهه با چند روز سرد و بارشی آماده کنند.

برای گذر از این شرایط آب و هوایی جلسه هماهنگی دستگاه‌های امدادی و مدیریت بحران در گلستان برگزار شد.

براساس اعلام مدیرکل هواشناسی گلستان، با فعالیت این سامانه امکان ثبت دمای زیر صفر در بسیاری از مناطق استان محتمل است و پیش بینی تمهیدات لازم برای عبور از این شرایط اقلیمی امری ضروری و واجب است.

امان محمد کمالی گفت:سامان ه سرد بارشی یکشنبه وارد استان می‌شود که پیامد آن بارش باران، ریزش برف در اغلب نواحی استان، احتمال وقوع کولاک، کاهش محسوس دما(۱۶ تا ۲۰ درجه سانتیگراد)، تداوم سرما و یخبندان، مه غلیظ و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود:مخاطرات اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، آسیب به محصولات باغی و زراعی و تأسیسات آبرسانی دور از انتظار نیست.

۳۰ گروه راهداری در محورهای کوهستانی مستقر هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم گفت:امکانات و نیروهای راهداری در قالب ۳۰ گروه آماده برای ارائه خدمات در شرایط سخت جوی و برقراری ترافیک روان در محورهای ارتباطی شده‌اند.

عادل مصدقی افزود:با توجه به افت دما تا منفی هشت درجه پیش بینی شده است تا از ظرفیت بخش خصوصی هم در صورت ضرورت استفاده شود.

گلستان در انتظار برف وسرما/ دستگاه های خدمات رسان آماده باش هستند

توصیه به کشاورزان

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان هم در جلسه مذکور با توجه به احتمال خسارت به باغات و مزارع، گفت:تأمین سوخت جایگزین با توجه به افت فشار گاز و احتمال قطع شدن گاز، استقرار پوشش‌های سقف گلخانه و نهالستان، تأمین موتور برق اضطراری در صورت قطع برق احتمالی، بررسی سیستم گرمایشی و پلاستیک گلخانه، پوشش‌دار کردن لوله‌های آب خارج از محیط گلخانه برای پیشگیری از یخ‌زدگی به باغداران استان توصیه شده است.

نویدرضا فرهانی افزود:گلخانه‌داران استان می‌توانند با هماهنگی واحد طرح و برنامه شهرستان‌ها و مراجعه به سامانه تجارت آسان، تقاضای سوخت ذخیره خود را ثبت کنند.

اقدامات پیشگیری از یخ زدگی کنتورهای آب

روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گلستان هم در اطلاعیه‌ای به مشترکان در خصوص یخ زدگی کنتورهای آب هشدار داد.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده تا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، با استفاده از لوازم مناسب از جمله پشم شیشه، موکت و گونی و غیره نسبت به حفاظت از کنتورها و لوله روباز آب اقدام کنند.

در این اطلاعیه همچنین آمده:شهروندان در صورت بروز یخ‌زدگی کنتور و لوله از ریختن آب جوش روی کنتور آب و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور خودداری و برای جلوگیری از یخ‌زدگی از باز نگهداشتن شیر آب که موجب ایجاد هزینه زیاد برای مشترکان و خالی شدن مخازن ذخیره در شهر می‌شود، خودداری کنند.

صرفه جویی در مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز گلستان هم در این خصوص گفت:برای گذر از پیش‌بینی سامانه سرد بارشی در هفته اخیر در استان، حتماً مشترکان به توصیه‌های شرکت در استفاده از لباس گرم، استفاده از پرده ضخیم، نگه داشتن فضای خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، خاموش نگه داشتن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل، ضروری است.

علی طالبی تاکید کرد:اولویت شرکت، تأمین گاز مشترکان خانگی، جایگاه‌های سی ان جی، واحدهای تولیدی زنده(مرغداری، گلخانه و غیره)بوده و به کارخانه‌های دیگر از جمله آجر ماشینی هم محدودیت مصرف گاز داده می‌شود تا در تأمین گاز مشترکان در فصل سرد دچار مشکل نشویم.

گفتنی است، سامانه بارشی که فردا وارد گلستان می‌شود یک هفته در استان ماندگار است.

مشارکت در صرفه‌جویی در مصرف گاز، پیشگیری از ترکیدگی انشعابات آب آشامیدنی، حفظ محصولات گلخانه‌ای، زمین‌های زیرکشت، باغ و دام‌ها، دوری از فعالیت‌های کوهنوردی و حذف سفرهای غیرضرور به ویژه در مناطق کوهستانی و عدم حضور در پهنه آبی خزر از جمله مباحثی است که باید از سوی شهروندان مد نظر قرار بگیرد.


http://www.caspiankhabar.com/94052



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96