اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آخرین جزئیات ماراتن نفس‌گیر کنکور ۱۴۰۱ در گلستان/ ریزش قابل‌توجه داوطلبان
رئیس نمایندگان تام‌الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون سراسری گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان گلستان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، دکتر شعبان شتایی امروز دوشنبه ۲۶ دی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنج شنبه ۲۹ دی ماه سال جاری، داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر روز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه، داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح جمعه مورخ ۳۰ دی ماه و داوطلبان گروه هنر در عصر جمعه مورخ ۳۰ دی برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در استان گلستان ۲۴ هزار و ۱۲۹ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کردند، افزود:از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۱ داوطلب زن(۶۱ درصد)و ۹ هزار و ۴۳۸ داوطلب مرد(۳۹ درصد)هستند که در مجموع نسبت به آزمون تیرماه ۱۴٠۱، تعداد داوطلبان  کنکور  در استان گلستان با ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفر کاهش همراه بوده است. 

رئیس نمایندگان تام‌الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون سراسری به تعداد داوطلبان استان گلستان به تفکیک گروه‌های آزمایشی اشاره کرد و متذکر شد:یک هزار و ۵۹۲ نفر در گروه ریاضی، ۱۰ هزار و ۹۲۲ نفر در گروه تجربی، ۹ هزار و ۶۲۹ نفر در گروه انسانی، یک هزار و ۲۶۹ نفر در گروه زبان‌های خارجی و ۷۱۷ نفر مربوط به گروه هنر هستند.

شتایی با اشاره به اینکه آزمون سراسری دی ماه ۱۴٠۱ در ۱۳ شهرستان، ۲۳ حوزه اصلی و ۵۹ حوزه فرعی در سطح استان گلستان برگزار می‌شود، تاکید کرد:در شهر گرگان نیز تعداد ۶ هزار و دو داوطلب شامل سه هزار و ۷۹۲ داوطلب زن و دو هزار و ۲۱۰ داوطلب مرد در گروهای آزمایشی مختلف شرکت کردند که در گرگان بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی تجربی(سه هزار و ۲۱۴ نفر)و کمترین داوطلب در گروه آزمایشی هنر(۲۷۴ نفر)قرار دارد.


به گفته وی، کارت‌های شرکت در آزمون‌تمامی داوطلبان‌گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و فنی، علوم‌تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۲۵ دی ماه لغایت روز چهارشنبه مورخ ۲۸ دی ماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترس است. 

رئیس نمایندگان تام‌الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون سراسری متذکر شد:داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم(گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی)خود اقدام کنند.

شتایی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان آزمون سراسری، افزود:داوطلبان گرامی از آوردن هرگونه وسایل اضافی مانند کیف، تلفن همراه، ساعت هوشمند، ماشین حساب و غیره در محل آزمون خودداری کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و کسب اطلاعات بیشتر در ساعت مقرر در محل آزمون حضور یابند. 


http://www.caspiankhabar.com/94079



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

کنکور


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96