اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



واردات گاز ترکمنستان به ایران ازسرگرفته شد
استاندار گلستان گفت: واردات گاز ترکمنستان به ایران از جمله استان گلستان که پس از موج سرمای اخیر قطع شده بود از امروز پنجشنبه از سر گرفته شد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایرنا، علی‌محمد زنگانه در مراسم بهره‌برداری متمرکز و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی دهه فجر گرگان افزود:وصل دوباره  گاز   ترکمنستان  به دلیل تقویت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی دولت سیزدهم با این کشور است.

وی گفت:با وجود تامین کامل گاز مشترکان خانگی و قطع‌نشدن آن در سرمای اخیر، مصرف بهینه باید همواره مورد توجه همه قرار بگیرد.

به گفته استاندار گلستان مصرف سرانه گاز مشترکان ایران ۴.۲ برابر مصرف دنیا است.

استاندار گلستان با اشاره به چشم انداز توسعه استان افزود:طبق این سند سرانه میانگین درآمد ساکنان گلستان به میانگین کشوری نزدیک خواهد شد.

زنگانه ادامه داد:دولت سیزدهم برای دست‌یابی به سند توسعه چشم انداز گلستان در سفر استانی ۴۰ هزار میلیارد تومانی مصوبه داشت که با این حمایت دولت تحقق سند چشم‌انداز توسعه استان امکان‌پذیر است.

وی با قدردانی از همراهی نمایندگان گلستانی مجلس شورای اسلامی در رفع موانع ۱۷ ساله راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی افزود:ساخت مجدد ین طرح نیمه تمام در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

زنگانه تصویب اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون را دیگر دستاورد دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و گفت:این طرح مهم اقتصادی تاثیر زیادی در توسعه استان ایفا می‌کند.

استاندار گلستان با اشاره به ۶ هزار و ۵۹۷ طرح و پروژه اقتصادی و عمرانی آماده بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی استان در دهه فجر امسال، افزود:برای این تعداد طرح و پروژه، ۷۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف سرمایه گذاری شده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت:انقلاب اسلامی نهال پاک و مقدسی است که یا خودباوری رشد یافت.

غلامرضا منتظری افزود:امام راحل جامعه را به شکوفایی و خودکفایی رساند و گل واژه استقلال را پیشگام اصلی آرمان‌های ایران قرار داد.

 فرماندار گرگان هم گفت:دهه فجر بهترین فرصت دولت برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب است.

عیسی پایین‌محلی با تاکید بر حفظ هوشیاری در برابر جنگ ترکیبی دشمن افزود:در این استان با مدیریت خوب مسوولان در اغتشاشات اخیر حتی یک گلوله هم شلیک نشد.

فرماندار گرگان با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۲۸ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر گفت:از این تعداد، ۳۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی و بقیه عمرانی است.
به گفته وی اجرای این طرح‌ها ۵۰۰ نفر را صاحب شغل می‌کند.

فرماندار گرگان افزود:در این ایام کارخانه تولید خوراک دام و طیور با ۵۳۰ میلیارد ریال و گلخانه سبزیجات و سیفی‌جات صادراتی با ۵۵۰ میلیارد ریال در روستای«نودیجه»و یک واحد گاوداری شیری در روستای«ولیک‌آباد»با ۷۵۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.


http://www.caspiankhabar.com/94091



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96