اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بیش از ۲ هزار گلستانی از شرایط شرکت در آزمون پرستاری برخوردارند
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر ارائه خدمت توسط تمام کادر درمانی مراکز دولتی و خصوصی استان در دوران کرونا، گفت: بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای طرحی شرایط شرکت در آزمون پرستاری را دارند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، محمدعلی حدادی اظهارکرد:طبق آخرین اخبار رسیده مجوز  استخدام  پرستاران جدید اخذ شده اما اولویت با پرستارانی است که در زمان شیوع کرونا خدمت ارائه دادند.

وی افزود:با توجه به این شرایط بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای طرحی گلستان در تمام رشته‌های مرتبط با پزشکی و بهداشت می‌توانند در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان از همه نیروهای طرحی فعال در حوزه بهداشت و درمان استان خواست آمادگی شرکت در این آزمون را که احتمالا تا پایان سالجاری برگزار می‌شود، داشته باشند.

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان هم پیش از این اعلام کرده بود:۴ هزار و ۴۳۰ نفر به عنوان کادر پرستاری شامل ۳ هزار و ۷۸۹ پرستار، ۳۳۰ کارشناس و کاردان هوش‌بری و بیش از ۳۰۰ کارشناس و کاردان اتاق عمل در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان فعالیت دارند.

فرهاد کرد اظهارکرد:از مجموع ۳ هزار و ۷۸۹ پرستار فعال در بیمارستان‌های دولتی گلستان هزار و ۱۵۶ نفر طرحی هستند که ۶۷۷ نفر از آنان تمدید طرح محسوب می‌شوند و امسال هم ۲۱۷ نفر به عنوان پرستاری طرحی جدید جذب شدند.

وی با اشاره به سختی کار پرستاران از جمله در وضعیت‌های شیفتی که حتی در روزهای تعطیل هم برای خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان‌ها حضور دارند، افزود:میانگین محاسبه تعداد کادر پرستاری برای تخت بستری در بیمارستان‌های گلستان ۱.۵ است وضعیت قابل قبولی به‌حساب می‌آید.

کرد بیان کرد:در صورت ساماندهی پرستاران که در دوران کرونا تمدید طرح شدند به یک پایداری در بحث نیروی انسانی کادر پرستاری در استان گلستان دست خواهیم یافت که مهمترین نتیجه آن بهبود شرایط برای خدمات رسانی بهتر به بیماران خواهد بود.


http://www.caspiankhabar.com/94136



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96