اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ناپایداری هوای استان گلستان تا جمعه؛ مردم در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت کنند
مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: ناپایداری هوا تا جمعه در استان گلستان ادامه دارد و بارش‌ها در نواحی سردسیر استان گلستان به صورت ریزش پراکنده برف است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، امان محمد کمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی به گلستان اظهار داشت:آسمان گلستان از دیشب تحت تأثیر گذر امواج ناپایدار قرار گرفته و تا جمعه به خصوص در اوقات عصر و شب در نواحی کوهپایه و کوهستانی بارش پراکنده و ملایم، پیش‌بینی می‌شود.

 وی تصریح کرد:تا پایان هفته به تناوب در ساعات عصر و شب، شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و ملایم به خصوص در نواحی کوهستانی و کوهپایه‌ای خواهیم بود اما به لحاظ مقداری این بارش‌ها چندان مؤثر نیستند.

 ‏کمالی تاکید کرد:بارش‌ها در نواحی سردسیر استان گلستان به صورت ریزش پراکنده برف همراه با پدیده مه خواهد بود بنابراین به هم استانی‌ها توصیه می‌کنیم با توجه به امکان‌اختلال در تردد جاده‌ای، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی افزود:این سامانه سرد بارشی از جمعه از استان خارج می‌شود و جو استان گلستان به حالت پایدار در می‌آید.

مدیرعامل شرکت  گاز  گلستان هم از افت فشار گاز در گلستان خبر داد وافزود:فشار گاز در استان گلستان به حدود نصف حداقل حد مقرر ورودی رسیده و در زمان پیک این مقدار از نصف هم پایین‌تر می‌رود.

علی طالبی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، حدود 680 میلیون مترمکعب گاز در کل کشور مصرف شد، تصریح کرد:سرمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف و همچنین قرار گرفتن استان گلستان در انتهای خطوط انتقال از دلایل اُفت فشار گاز است.

وی با بیان اینکه برای تامین گاز مشترکان خانگی چند تصمیم در جلسه مدیریت بحران استان گرفته شد افزود:تعطیلی جایگاه‌های عرض CNG، تغییر ساعات ادارات و مدارس امروز و فردا در گلستان از جمله این تصمیمات بود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان از مردم خواست در مصرف حامل های انرژی مدیریت کنند تا همه مردم در این روزهای سرد سال با کمبود انرژی مواجه نشوند.


http://www.caspiankhabar.com/94138



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96