اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اجرای طرح روستا بازار در استان گلستان
مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: برای کمک به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم طرح روستا بازار در گلستان در حال اجرا است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، حجت الله صالح المومنین ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی شهرستان ترکمن، اظهار داشت:براساس وظیفه محوله از سوی  جهاد کشاورزی  تامین کالاهای اساسی مردم برعهده تعاون روستایی استان گلستان گذاشته شده که در همین راستا طرح روستا بازار وتامین میوه شب عید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد:برای بازار رسانی محصولات کشاورزی و همچنین قطع دست دلالان و در چارچوب سیاست کلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی که برحمایت از کشاورزان تاکید دارد، طرح«روستا بازار»را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان با اشاره به ایجاد چندین روستا بازار در استان افزود:در اجرای این طرح تلاش خواهیم کرد تا در همه شهر‌ها حداقل یک روستا بازار ایجاد شود و تا محصولات روستایی مانند برنج، مرکبات، تره بار، عسل و خشکبار در آنها عرضه شود.

صالح المومنین با بیان اینکه در تعاون روستایی، بحث خدمت به کشاورزان و روستاییان و مردم شهرها در دستور کار جدی ما قرار دارد تاکید کرد:علاوه بر خریدتضمینی و توافقی محصولات کشاورزی بخش حمایتی وخدمات جدید در راستای امنیت غذایی را نیز بر عهده داریم. 

وی افزود:برای  تنظیم بازار  شب عید وظیفه ذخیره‌سازی میوه به تعاون روستایی واگذار شده که به صورت خرید توافقی از باغداران به میزان مشخص صورت گرفته است.

صالح المومنین تاکید کرد:با توجه به تجارب سنوات قبل و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تدارک تامین و تهیه میوه شب عید هم استانی‌ها انجام شده و تاکنون سیب درختی و پرتقال با کیفیت در انبارهای استان گلستان ذخیره و درصورت نیاز هم تدابیر لازم اندیشیده شده است.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان با بیان اینکه در سال گذشته 250 تن سیب درختی و پرتقال برای بازار شب عید خریداری شد، تصریح کرد:امسال به علت تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، میزان خرید میوه تنظیم بازار در مقایسه با پارسال کمتر خواهد بود.

در این مراسم از زحمات مهران ایری مدیر سابق تعاون روستایی ترکمن تقدیر و قلی پوربه عنوان مدیر جدید معرفی شد.


http://www.caspiankhabar.com/94144



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96