اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خیانت حامی‌نماهای محیط زیست به مردم گلستان/ سالم‌سازی اداری هدف مهم دولت
استاندار گلستان گفت: برخی حامی‌نماهای محیط زیست که ۹۵ درصد آنها اهل گلستان هم نیستند با خیانت‌های خود مانع توسعه گلستان شدند و برای پروژه‌های توسعه‌ای استان سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، علی محمد زنگانه ظهر امروز در آخرین نشست خبری در سال جاری با اصحاب رسانه اظهار کرد:دولت سیزدهم به دنبال سالم سازی سیستم دستگاه اجرایی بوده و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد:زمانی که مدیری دچار تخلف شده و یا در قبال خدمت رشوه دریافت می‌کنند گناه بیشتر و بدتری نسبت به اشخاص عادی که تخلف می‌کنند مرتکب می شوند.
وی درباره تخلف برخی از مدیران و کارمندان در شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان تصریح کرد:سیستم نظارتی، اطلاعاتی و دادگستری به بازرسی و نظارت‌های قانونی خود عمل کرده و مطمئن باشید تا ادله قوی و محکمی سیستم های نظارتی نداشته باشند فرد یا افرادی را دستگیر نخواهند کرد.
 استاندار  گلستان خاطرنشان کرد:هدف نخست ما صیانت و پیشگیری از هرگونه تخلف و جرم بوده و در مرحله بعد تذکر و اگر مدیر و فردی به این تذکرات توجه نکند، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

زنگانه افزود:از همین جا به شهرداری‌ها و شوراهایی اسلامی شهرها اعلام می‌کنم خیلی مراقبت کنند؛ حوزه قضایی و سیستم نظارتی بدون غرض و خصومت شخصی در تلاش سالم‌سازی بوده و با هرگونه تخلف برخورد می کنند.
وی از پروژه آشوراده به عنوان یک ابرپروژه مهم استان یاد کرد و ادامه داد:پروژه جزیره آشوراده یک پروژه‌های مهم استانی بوده و دستور قاطع رئیس جمهور مبنی بر ساماندهی و اجرای طرح گردشگری در این پروژه است.

استاندار گلستان تاکید کرد:طرح بومگردی و طبیعت گردی جزیره آشوراده با رعایت کلیه ضوابط و مقرارت زیست محیطی اجرا می‌شود و آغاز عملیات زیرسازی و مسطح‌سازی عرصه ۲۲ هکتاری بزودی انجام می شود.


زنگانه گفت:ورود غیرمنطقی و غیرقانونی از دیگر استان‌ها به محدوده سیاسی استان برای تصمیم‌گیری و یا اعلام نظر توسط افراد خاص برای ما قابل قبول نبوده و این پروژه با عزم جدی و قوت اجرا می شود.

زنگانه گفت:به هر فرد و یا افرادی که برای اجرای این پروژه سنگ‌اندازی می کنند اعلام میکنم که این پروژه اجرا خواهد شد و اگر این افراد مخالف هستند با ارائه ادله و مستندات از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.
وی درخصوص اجرای پایلوت طرح"پاک"در استان گلستان بیان کرد:پروژه طرح پاک برای دوران کودکی و مهدکودک‌ها اجرا می‌شود و در این طرح مفاهیم و مهارت‌های مختلف از طریق شعر، بازی مبتنی بر موازین دینی اجرا می شود.

استاندار گلستان متذکر شد:برای اجرای این پروژه اعتبارات خاص تخصیص داده شده تا مربی ابزار موردنظر را برای اجرا داشته باشد و ما امید داریم در آینده این طرح در قالب نرم‌افزار تلفن همراه ارائه شود.
زنگانه با اشاره به تعامل و همکاری نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با استانداری ابراز کرد:با تعامل و همکاری نماینده مردم علی اباد کتول در مجلس شورای اسلامی با استاندار و رایزنی های انجام شده در سطح کشور، مجوز اولیه پروژه گردشگری  تله کابین  اخذ شده و در شورای عالی معماری شهرسازی مصوب شد تا با سرمایه گذار بخش خصوصی قبلی به توافق رسیده و این پروژه را ادامه دهند در غیر اینصورت شخصا ورود کرده و قاطعانه تصمیم خواهیم گرفت.
وی با اشاره به پروژه تله‌کابین گرگان یادآور شد:عده‌ای که اهل استان گلستان نبوده و در همه جا به عنوان دوستدار طبیعت، امور دانشگاهی، محیط زیست و غیره حضور داشته و برای جلوگیری از پیشرفت استان اعلام نظر می‌کنند به این پروژه نیز ورود کردند و متاسفانه این افراد که ۹۰ درصد آنها بومی استان نبوده تصمیات غلط خود را بر گرده مردم استان در چهل و چندسال گذشته تحمیل کرده و وضعیت اسفباری را برای استان ما رقم زدند.

وی بیان کرد:این‌ها افراد همان کسانی هستند که سالها اجازه لایروبی و احیا  خلیج گرگان  را نمی‌دادند و با پروژه‌های مهم استان در راستای پیشرفت و توسعه استان مخالفت می کنند و کار را به جایی رساندند که شرایط خلیج به وضعیت بحرانی رسید.
زنگانه از آغاز دوباره پروژه پتروشیمی استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان خبرداد و گفت:علیرغم همه سختی‌ها و موانع پیش رو این پروژه و بعد از یکسال دوندگی و رایزنی‌های مختلف موفق شدیم تا شرکت ملی پتروشیمی ایران که سهام دار قبلی این پروژه در استان بود را به میدان آورده تا این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برساند.

وی افزود:به نتیجه رسیدن پروژه پتروشیمی گلستان می تواند بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به میانگین درامد تولید ناخالص استان اضافه کند.


http://www.caspiankhabar.com/94223



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96