اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

وقوع خشکسالی بسیار شدید در گلستان/ ۴۵ درصد کاهش بارندگی رخ داد
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: میزان بارش در ۶ ماهه اول سال زراعی جاری در گلستان ۱۵۲.۷ میلی متر بوده که نسبت به دوره آماری ۴۵ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، امان محمد کمالی در تحلیل شرایط آب و هوایی ۶ ماهه اول سال زراعی، اظهارکرد:میزان بارش در ۶ ماهه اول سال زراعی ۱۵۲.۷ میلی متر بوده که نسبت به دوره آماری ۴۵ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل  هواشناسی  گلستان توضیح داد:بارش به جز آبان ماه در پنج ماه دیگر کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به دوره آماری داشته و خشکسالی متوسط تا بسیار شدید در استان رخ داده است.

کمالی در تحلیل شرایط آب و هوایی اسفند ۱۴۰۱ گفت:بارش در اسفندماه هم نسبت به دوره آماری کاهش قابل ملاحظه ای داشته و خشکسالی بسیار شدید در استان رخ داده است.

وی بیان کرد:در اسفند ۱۴۰۱ میانگین بارش استان ۱۴.۱ میلی متر بوده و این آمار نشان می دهد ۷۵ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش داشتیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود:بیشترین میزان بارش در ایستگاه های سینوپتیک استان در علی آبادکتول ۱۸.۶ میلیمتر به ثبت رسیده و کمترین میزان بارش ۸.۲ میلی متر در اینچه برون اتفاق افتاده است.

کمالی گفت:در اسفند ۱۴۰۱ میانگین دمای استان ۱۳.۵ درجه سانتیگراد بوده به طوری که چهار درجه نسبت به متوسط اسفندماه افزایش داشته است.

وی اضافه کرد:حداکثر دمای ثبت شده در ایستگاه های سینوپتیک استان ۳۴.۸ درجه در ایستگاه هواشناسی اینچه برون و حداقل دمای ثبت شده ۰.۶ درجه زیر صفر و در ایستگاه هواشناسی گنبد به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تأکید کرد:افزایش قابل ملاحظه دما در اسفند ماه ۱۴۰۱ اثرات خشکسالی را تشدید کرده است.


http://www.caspiankhabar.com/94255



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هواشناسی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96