اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مراجعه به اورژانس بیمارستانی گلستان ۳۰ درصد بیشتر شد
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و خدمات پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از آغاز اجرای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند پارسال تاکنون ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، محمدجواد مقسمی روز سه‌شنبه اظهار کرد:در این مدت ۸۲ هزار نفر به مراکز  اورژانس  بیمارستان‌های استان مراجعه کردند و همکاران ما در اورژانس ۴ هزار و ۵۰۰ مورد انواع ماموریت همچون تصادفی، بیماران منازل و سایر موارد مشابه را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد:در طرح نوروزی امسال، تمهیدات لازم برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران نوروزی طراحی و برنامه‌ریزی شده که برپایی و دایر بودن ۶۵ پایگاه در شهرها و جاده‌های استان، افزایش ۲ آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد، در جاده‌های اصلی و فرعی پرتردد استان بخش از این اقدامات است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و خدمات پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان(اورژانس ۱۱۵)گفت:همچنین در ورودی‌های استان سه چادر سلامت به همراه تجهیزات، دارو و خدمات فوریتی در ورودی استان برپا شده است.

مقمسمی ادامه داد:با توجه به شیوع سویه جدید و آغاز پیک انتشار ویروس کرونا که باعث شده تا آمار مبتلایان مراجعه کننده به مراکز درمانی پیش بیمارستانی افزایش داد، از مردم انتظار داریم با رعایت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، انجام دهند.

اکنون ۱۲۹ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ۲۹ نفر از آنان در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و ۱۱ نفر از بستری‌های این بخش با وصل بودن به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسافرت‌های مردم در ایام نوروز و استراحت خانواده‌ها در چادرهای مسافرتی اشاره کرد و گفت:مشاهده می‌شود که خانواده‌ها برای گرم نگهداشتن محیط داخل چادر اقدام به روشن کردن، پیک‌نیک‌های گازی می‌کنند که این مساله در برخی موارد سبب مسمومیت خانواده‌ها در چادر مسافرتی می‌شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و خدمات پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان(اورژانس ۱۱۵)یادآور شد:همزمان با شروع سفرهای نوروزی و برپایی چادرهای مسافرتی در نقاط مختلف استان، متاسفانه به علت رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از وسایل پخت و پز و نیز پیکنیک، شاهد وقوع حوادثی در گلستان بودیم.

مقسمی یادآور شد:در مجموع این حوادث، تاکنون پنج مورد مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی در چادرهای مسافرتی داشتیم که خوشبختانه این موارد هیچ فوتی نداشت.


http://www.caspiankhabar.com/94265



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

اورژانس


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96