اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



عدم تعامل مدیران دستگاه های اجرایی گلستان مهمترین آسیب در استان است
استاندار گلستان گفت: متاسفانه در چندماه اخیر متوجه شدم برخی مدیران دستگاه اجرایی با هم‌تعامل و همکاری لازم نداشته و به قولی قهر هستند که این مهمترین مشکل ما در استان است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، علی محمد زنگانه شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه  گلستان  در تالار فخرالدین اسعدگرگانی اظهار کرد:از نقد و انتقاد سازنده و دارای راهکار و پیشنهاد هرگز دلخور نمی شوم و هیچ مدیری نباید از انتقاد سازنده و منصفانه ابراز ناخرسندی کند.

وی تصریح کرد:ما همه مسئول هستیم و معنای آن این است که در مرحله نخست نسبت به وجدان، درگاه خداوند و سپس نسبت به مردم، نمایندگان مردم و افرادی که به طرفیت از مردم از ما سوال می کنند.رسانه ها باید با نقد سازنده خود سبب پیشرفت جامعه و استان شده و نباید مدیران گلایه مند شوند.

زنگانه گفت:در چندماه اخیر با توجه به موضوعات مختلف در استان گلستان که مربوط به چند دستگاه اجرایی می شد متوجه شدم برخی از مدیران کل دستگاه اجرایی با یکدیگر تعامل و همکاری نداشته و به اصطلاح قهر هستند که این موضوع اسیب بزرگی برای استان گلستان است.

وی بیان کرد:از رسانه ها تقاضا دارم موارد و موضوعاتی که با تعامل و همکاری مدیران حل شده و یا مدیران پاسخگو هستند در رسانه ها منعکس شده تا تشویقی برای دیگر مدیران شود.

استاندار گلستان حل مشکل مسکن خبرنگاران را منوط به تشکیل تعاونی دانست و ابراز کرد:خبرنگاران برای حل مشکل مسکن خود می توانند با تشکیل تعاونی، گروه ساخت و یا ثبت نام در سامانه و شرکت تعاونی زمین رایگان دریافت کرده و از  تسهیلات  ساخت مسکن استفاده نمایند.

وی افزود:موضوع تسهیلات بانکی قرض الحسنه نیز توسط معاون اقتصادی استانداری با بانک های عامل پیگیری شده و اسامی خبرنگارانی که تاکنون تسهیلات قرض الحسنه دریافت نکردند احصا شده و متناسب با مشکلات و ظرفیت های مطرح شده اعطا می شود.

زنگانه با اشاره براینکه در سال جدید نخستین نشست خبری استاندار در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد:در نخستین سفر خود به شهرستان گنبدکاووس خانه والیبال شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت و منابع آن نیز از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان تخصیص یافت و امسال شاهد بهره برداری این پروژه خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گنبدی در خصوص کم کاری ها و سوء مدیریت شهرداری گنبدکاووس نسبت به تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس یادآور شد:موضوعات مورد پیگیری قرار گرفته و رسیدگی می شود.

استاندار گلستان گفت:طلسم تامین زمین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس با پیگیری های مکرر و هفتگی بنده و ملاقات حضوری با رئیس بنیاد مستضعفان کشور شکسته شد و بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

وی بیان کرد:در شروع دولت سیزدهم منطقه ازاد  اینچه برون  تنها بر روی کاغذ بیان شده بود و این منطقه فاقد طرح جامع و اساسنامه بود که با پیگیری های انجام شده این منطقه دارای اساسنامه شده و برای تعیین هیات مدیره حدود ۸۰ نفر ازنخبگان رشته های مختلف به وزیر کشور معرفی شدند تا ۲۰ نفر از این افراد بعنوان هیات مدیره انتخاب و سپس مدیرعامل منطقه ازاد تعیین شود.منطقه ازاد مهر مهمور به هیات دولت نداشت و حتی در نقشه طراحی شده بخشی از این منطقه در خاک ترکمنستان طراحی شده بود.در حال حاضر مهر این منطقه رسمیت دارد و طرح جامع ان برای جانمایی حوزه های مختلف تهیه و اماده است.

زنگانه گفت:در سفر رئیس جمهور مرکز لجستیک اینچه برون با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و امروز تبادل کامیونی از مرز اینچه برون از صفر به بیش از ۱۳۰ کامیون در روز رسیده و این رونق اقتصادی سبب رشد ۲۵ درصدی صادرات شده و با هدف گذاری انجام شده صادرات غیرنفتی از این مسیر به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

وی احداث راه آهن گرگان اینچه برون گنبدکاووس آزادشهر شاهرود را معقول ترین و بصرفه ترین مسیر برای تبادل کالا و صادرات برشمرد و بیان کرد:با توجه به ناامنی منطقه غرب دریای خزر و قره باغ، تبادل کالا از کریدور شرق بیشتر احساس شده و براساس مدل تکی و تلفیقی جدید این مسیر هم به لحاظ زمانی و هم به لحاظ کاهش مسافت بهترین مسیر در آسیای میانه و جنوب شرق روسیه و دسترسی به آبهای آزاد است.

استاندار گلستان ابراز کرد:عدم پیشرفت استان گلستان بخاطر نبود چشم انداز، برنامه جامع و استراتژیک بوده که این سند چشم انداز با ۳۱ سندبخشی براساس برنامه های بالادستی تدوین شده و پیش بینی می شود در افق ۱۴۰۴ میانگین درامد سرانه مردم استان گلستان به میانگین درامد سرانه مردم کشور برسد.

در این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات استان گلستان و چند تن از نمایندگان موضوعات و مشکلات استان و رسانه ها را مطرح کرده و مراسم با ضیافت افطار و نماز جماعت به پایان رسید.


http://www.caspiankhabar.com/94279



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96