اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



در شب ضربت خوردن امام علی(ع)؛

استغفار گلستانی ها در شب نوزدهم رمضان/طنین الغوث لیالی قدر آسمانی شد
همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) و در اولین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم احیای نوزدهم ماه رمضان در مساجد و بقاع متبرکه این استان برگزار شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  شب قدر  یکی از نعمات بی مثال پروردگار متعال برای مسلمانان است که براساس حدیث نبوی هیچیک از امت‌های پیشین از ویژه بینی و موهبت الهی بهره مند نبودند.لیالی قدر و به طور خاص شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال در فرهنگ اسلامی است.

بر اساس آیات سوره قدر که در وصف ارزش شب قدر نازل شده، منزلت این شب بیش از هزار ماه است.

در حدیثی از هفتیمن اختر تابناک امت و ولایت، ماه رمضان به عنوان بهترین ماه سال و شب قدر به عنوان قلب ماه رمضان معرفی شده است.

در کنار همه توصیه‌های بزرگان، وقوع برخی رخدادها در تاریخ اسلام، اهمیت این شب را نزد شیعیان دوچندان کرده است.ضربت خوردن امام علی(ع)در شب نوزدهم و شهادت او در شب ۲۱ رمضان، بر اهمیت این شب‌ها، افزوده و بسیاری از مؤمنان و مومنات در این شب‌ها در کنار اهتمام به اعمال مستحب مخصوص این شب‌ها، برای آن امام هم سوگواری می‌کنند و در آئین‌های ویژه این شب شرکت می‌کنند که اهالی دیار دار المومنین گرگان و سایر شهرها و روستاهای گلستان هم تلاش می‌کنند در بهره مندی از فیض این شب‌های عزیز جا نمانند.

الغوث الغوث خلصنا من النار

شامگاه یکشنبه مردم خداجوی و روزه داران گرگانی همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و یکی از شب‌های احتمالی شب قدر در مراکز مذهبی شهر حاضر شدند.

استغفارگلستانی هادرشب نوزدهم رمضان/طنین الغوث لیالی قدر آسمانی شد

عاشقان و دلباختگان مولی الموحدین در اولین شب قدر با ندای«الغوث الغوث خلصنا من النار»، شب را به سحر رساندند.مساجد، تکایا و حسینیه‌های گرگان و سایر مناطق استان گلستان مملو از جمعیت روزه دارانی بود که در سوگ مولای مهربان خویش به عزاداری پرداختند.

شک و مناجات‌های انسان‌های مؤمن و ولایتمدار به یاد مناجات‌های شبانه امام علی(ع) در میان نخلستان‌های کوفه با خدای خود، جلوه‌ای خاص به شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در گرگان بخشید.

برپایی پا یگاه های حامی یابی

تعداد زیادی از مؤمنان و روزه دارانی که برای حضور در مراسم شب نخست قدر عازم مصلی وحدت گرگان شده بودند، قبل از ورود به مصلی با حضور در پایگاه‌های حامی یابی ایتام و محسنین کمیته امداد حاضر و به قصد غربت و بهره گیری از خیر و فیوضات این شب یک یا چند یتیم را تحت حمایت خویش درآوردند و عده‌ای هم شب نخست لیالی قدر را بهترین فرصت برای اهدا خون به بیماران انتخاب کردند.

مصلی گرگان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان میزبان خیل عظیمی از مردم و به خصوص جوانانی گرگانی بود که به درگاه خداوند تبارک و تعالی برای بخشیده شدن گناهانشان استغفار می‌کردند.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری آغازگر شبی پرفیض و معنوی در مصلی گرگان بود؛ طنین کلام آسمانی قلوب حضار را برای بندگی بیشتر در برابر ذات اقدس الهی آماده می‌کرد.

استغفارگلستانی هادرشب نوزدهم رمضان/طنین الغوث لیالی قدر آسمانی شد

بک یا الله

قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت(ع)و نوای«بک یا الله»فضای مصلی را پر کرده بود. سیاهپوشانی که قرآن بر سر گرفته و الغوث الغوث سر دادند...

سرتاسر مصلی لبریز از مومنانی بود که در پر رمز و رازترین شب سال دست به آسمان برداشتند و دعا کردند.مردان و زنان از پیر و جوان قرآن بر سر گذاشته و دست گدایی به آسمان دراز کرده‌اند تا رحمت الهی شامل حال آنها شود.

در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به مصلی برخی خانواده‌ها از درون اتومبیل و همسایگان و مجاوران هم با پهن کردن زیرانداز و روفرشی جلوی در منازل، در این مراسم شرکت کردند.

نیکوکاران و برخی تشکل‌های مردم نهاد گلستان هم در این شب بسته‌های معیشتی و غذای نذری بین نیازمندان به ویژه در مناطق و محلات محروم و حاشیه شهرها توزیع کردند.

به گفته مدیرکل  اوقاف  و امور خیریه گلستان، مراسم شب قدر امسال در ۵۰ امامزاده در سطح استان برگزار شد که از این تعداد ۱۰ امامزاده شاخص و برنامه‌های ویژه ای داشتند.

امامزادگان محمدبن جعفرصادق و محمدبن زید(ع) آزادشهر، امامزاده قاسم(ع) دلند رامیان، امامزاده مجید(ع) و ابراهیم(ع) النگ کردکوی، امامزاده عبدالله(ع) کلاله، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده نور(ع)، امامزاده نه تن(ع) و امامزاده علی اکبر(ع) اسپومحله گرگان، امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس از امامزادگان شاخص استان گلستان بود که میزبان خیل عزاداران و روزه داران گلستانی بود.

بنا به اظهارات بزرگان دینی، مقدرات مؤمنان و مومنات در شب قدر نوشته می‌شود، عزاداران گلستانی تلاش کرد در شب نخست قدر و شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با جوهر اشک و طلب استغفار و توبه بهترین تقدیر را برای خویش رقم بزنند.


http://www.caspiankhabar.com/94280



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96