اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

کمبود پزشک متخصص یک معضل کشوری است/ گلستان در پیک هشتم کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، وضعیت استان از لحاظ برخورداری از پزشکان متخصص را در حد نرمال اعلام کرد و گفت: کمبود پزشک متخصص یک معضل کشوری است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، دکتر سعید گل‌فیروزی امروز سه شنبه ۲۲ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بسیاری از رشته‌های پزشکی به ویژه رشته‌های داخلی، جراحی زنان، اطفال و بیهوشی در گلستان پزشک متخصص تربیت می‌کنیم در کنار آن‌ها، رشته‌هایی مانند اعصاب و روان، رادیولوژی و ارتوپدی نیز مورد توجه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تربیت پزشک متخصص در رشته‌های قلب و عروق، عفونی و امثال آن نیز در دستور کار ما قرار دارد، افزود:در حال حاضر شهرستانی در استان وجود ندارد که بیمارستان آن پزشک متخصص نداشته باشد.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان اضافه کرد:در مرحله اول بیماران توسط پزشکان عمومی ویزیت می‌شوند و سپس در صورت نیاز توسط متخصصان حوزه مربوطه تحت درمان قرار می‌گیرند.کمبود پزشکان متخصص یک معضل کشوری است و استان گلستان در مقایسه با کشور در حد متوسط قرار دارد.

گل‌فیروزی با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ جذب پزشک خیلی خوبی نسبت به سنوات قبل داشتیم، خاطرنشان کرد:با توجه به تعداد پزشکانی که در کشور فارغ التحصیل شدند و همینطور جمعیت حدود دو میلیون نفری، میزان پزشک متخصص در گلستان در حد قابل قبول است.

وی در ادامه به آخرین وضعیت شیوع ویروس منحوس  کرونا  در سطح استان اشاره کرد و توضیح داد:مردم کرونا را جدی بگیرند، در حال حاضر وارد پیک هشتم کرونا شدیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه در سال جدید بیشترین تعداد بستری کرونایی در گلستان مربوط به روز هشتم فروردین با بیش از ۱۵۰ بیمار بوده است، تصریح کرد:مردم هنگام حضور در اجتماعات فاصله اجتماعی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

گل‌فیروزی بر لزوم تزریق دوزهای یادآور واکسن کووید۱۹ تأکید کرد و متذکر شد:با وجود آنکه واکسن‌های خوبی در کشور وجود دارد اما استقبال مردم برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در سطح کشور از جمله گلستان ضعیف بوده و تاکنون کمتر از پنج درصد گلستانی‌ها این دوز از واکسن را تزریق کردند.

وی تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را ضروری دانست و گفت:اگر از زمان تزریق واکسن نوبت قبلی کرونا، ۶ ماه گذشته باشد مردم می‌تواند برای تزریق دوز بعدی مراجعه کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛ علائم کرونا در پیک‌های مختلف کرونا متفاوت بوده گرچه علائم کلی یکسان بود اما در مجموع تب، بدن درد شدید، لرز، آب ریزش بینی، عطسه و سرفه از جمله مهم‌ترین علائم کرونا بوده است.

گل‌فیروزی با اشاره به اینکه در پیک‌های ششم و هفتم مهم‌ترین علائم کرونا به صورت درگیری مجاری تنفسی فوقانی خود را نشان داد، افزود:در پیک فعلی(هشتم)کرونا نیز این مسأله ادامه دارد.


http://www.caspiankhabar.com/94289



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96