اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تعطیلات دلخراش در جاده‌های گلستان/ وجود 95 نقطه حادثه‌خیز در استان
پیوستن تعطیلات عید سعید فطر و تعطیلات پایان هفته باعث افزایش تردد در جاده‌های گلستان و در پی آن افزایش وقوع سوانح رانندگی به خصوص سوانح دلخراش فوتی شده که در سه روز گذشته دست کم هشت نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان باختند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، استان گلستان به عنوان یکی از استان‌های شمالی کشور در نوروز امسال پس از سال‌ها تلاش و اقدامات انجام شده بخصوص در دولت سیزدهم، نوروز امسال شاهد افزایش میزان ماندگاری مسافر بوده و در مسیری قرار گرفته که از معبر سفر به عنوان مقصد سفر تبدیل شده است.

وجود ده‌ها منطقه گردشگری در نقاط مختلف استان، تنوع اقلیم‌، مطلوب بودن شرایط آب و هوا، دسترسی سریع به جنگل، دریا، کویر، آبشار در استان گلستان و همچنین به عنوان مسیر مواصلاتی به مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع)هرساله بخصوص در ایام تعطیل شاهد افزایش تردد و حضور مسافران در جاده‌ها و شهرهای استان بوده است.

پیوستگی تعطیلات پایان هفته و تعطیلات عید س عید فطر  انگیزه مسافران را برای حضور در استان گلستان و تردد از جاده‌های استان به نقاط مختلف کشور را افزایش داد.

یکی از نگرانی‌های همیشگی پلیس، راهداری، اورژانس و مدیریت استان، افزایش میزان  تصادف ات و تلفات ناشی از آن با افزایش ترددها در سطح جاده‌ها است که متاسفانه در روزهای گذشته شاهد تصادفات جرحی و فوتی ناگواری در سطح استان بوده‌ایم.

 

مرگ ۸ نفر در حوادث جاده‌ای ۳ روزه در گلستان

بر اساس بررسی اخبار منتشر شده طی روزهای گذشته دست کم هشت نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان گلستان جان خود را از دست داده‌اند که یکی از دلخراش‌ترین حوادث رخ داده، حادثه برخورد سه خودروی پراید، سمند و رنو در محور آق‌قلا به گنبدکاووس بود که بعد از ظهر شنبه دوم اردیبهشت ماه جاری رخ داد که بر اثر وقوع این حادثه پنج نفر در صحنه جان باخته و هفت نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این حادثه دلخراش به دلیل انحراف به چپ خودروی رنو رخ داد و باعث داغدار شدن چند خانواده شد.

حادثه دلخراش دیگر مربوط به برخورد یک دستگاه خودروی پژو با یک دستگاه تریلی در محور بندرگز به کردکوی بود که در این حادثه دو جوان در صحنه و یک جوان در بیمارستان جان باخت.

برخورد یک دستگاه پژو ۲۰۶ در روستای شیرین‌آباد علی‌آبادکتول با درخت بر اثر انحراف از مسیر جاده با سه مجروح، سقوط یک دستگاه سمند با هفت سرنشین به داخل کانال آب پس از انحراف از مسیر و مجروح شدن سه نفر، تصادف دو دستگاه پژو ۴۰۵ در جاده پارک ملی گلستان با ۹ مصدوم در ساعت ۲۰ شامگاه شنبه بخش دیگری از سوانح رانندگی رخ داده در این روزها بوده است.

امدادرسانی به ۱۵ حادثه جاده‌ای توسط هلال احمر گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد:از بامداد پنجشنبه تا ساعت ۲۴ روز شنبه دوم اردیبهشت ماه جاری ۱۵ حادثه جاده‌ای توسط هلال احمر امدادرسانی شده که ۴۵ نفر در این حوادث مصدوم شده و ۱۶ نفر توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

قاسم غریب‌آبادی بیان کرد:۱۹ تیم عملیاتی به استعداد ۴۰ نیروی عملیاتی در این مامویت‌ها امدادرسانی کردند و ۱۶ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی نجات بکارگیری شد.

لازم به ذکر است که در این ایام تعطیل تمامی پایگاه‌ها و تیم‌های امدادی هلال احمر به صورت آماده باش هستند و مرکز ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ آماده خدمت‌رسانی و امدادرسانی به شهروندان است.

 

نقش پررنگ سهل‌انگاری رانندگان در حوادث جاده‌ای گلستان

رئیس‌پلیس‌راه استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد:بیشترین علت وقوع تصادفات در جاده‌های گلستان رانندگی با سرعت غیرمجاز، تغییر ناگهانی مسیر، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و استفاده از تلفن همراه است.

محمود شهرکی تاکید کرد:متاسفانه شتاب و عجله در رانندگی حوادث دلخراشی را به همراه دارد و با وجود تعداد گشتی‌های محسوس، فعالیت دوربین‌های کنترل سرعت در سطح جاده‌های استان و آشکارسازی مسیر با علائم، لحظه‌ای غفلت و عجله تصادفات ناگواری را پدید می‌آورد.

وی اضافه کرد:در اغلب تصادفات عامل انسانی در بروز حادثه پررنگ‌تر است رچه معتقدیم ایمنی مسیر می‌تواند به رانندگی ایمن و پیشگیری از حوادث جلوگیری کند اما تاثیر راننده و حرکت با سرعت مجاز مطابق با شرایط جاده نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

گلستان دومین استان در نقاط حادثه‌خیز در کشور

در استان گلستان ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه وجود دارد که در این ایام تعطیل ۳۰ اکیپ راهداری به صورت آماده باش شرایط ایمنی تردد را برای مسافران فراهم می‌کنند.

از مجموع ۸۸۰ نقطع حادثه خیز در کشور، ۹۵ نقطه حادثه خیز در استان گلستان وجود دارد و به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، این استان به لحاظ تعداد نقاط حادثه‌خیز، بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

گرچه که گلستان دارای نقاط حادثه‌خیز زیاد است و برخی از جاده‌های استان همانند سایر جاده‌ها در استان‌های مختلف دارای ایمنی مناسبی نیست اما بابد بر این نکته دقت کنیم که در نوروز امسال رانندگان بومی استان بیشترین سهم سوانح رانندگی را به خود اختصاص دادند و این نشان می‌دهد در کنار ناایمنی جاده‌ها، رانندگی نا ایمن نیز نقش بسزایی در وقوع این سوانح ناگوار دارد و باید دید در ۲۴ ساعت پایان تعطیلات این روزها آمارهای تصادفات با افزایش سطح کنترل و دقت بهتر در رانندگی کاهشی خواهد شد و یا همچنان شاهد وقوع سوانح ناگوار خواهیم بود.

گفتنی است، در سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در سطح جاده‌های استان جان باختند و بیش از ۸ هزار نفر نیز مجروح شدند.


http://www.caspiankhabar.com/94320



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96