اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تا پایان دولت سیزدهم ۹۰ درصد روستاهای کشور از آب شرب برخوردار خواهند شد
مشاور وزیر و مسئول جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو گفت: تلاش دولت سیزدهم این است که تا پایان این دولت ۹۰ درصد از روستاهای کشور از آب شرب و سالم بهره مند شوند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، میثم جعفرزاده ظهر امروز در‌حاشیه بازدید از روستاهای مرزی شهرستان  گنبد کاووس اظهار کرد:با تاکید رئیس جمهور تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۹۰ درصد حوزه روستاهای کشور از آب شرب و سالم بهره مند شوند.

مشاور وزیر و مسئول جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد:بزرگترین مجمع خیرین آب شرب کشور راه اندازی شده تا از ظرفیت این خیرین عزیز در کمک به حل مشکلات آب شرب بیش از ۳ هزار روستا استفاده شود و از این طرفیت برای آب‌رسانی به روستاهای نوار مرزی گنبدکاووس نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود:آبگیری سد نرم اب  در مراحل پایانی قرار دارد و اجرای تصفیه خانه و خط انتقال آب بیش از ۱۸ ماه زمان نیاز دارد.

وی تصریح کرد:با توجه به تنش آبی در مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس ظرف یک ماه آینده سه دستگاه تانکر آبرسانی به شرکت آب منطقه ای گلستان برای خدمت رسانی به مناطق مرزی گنبدکاووس تحویل می شود.در حال حاضر پنج دستگاه تانکر آبرسانی در این منطقه فعالیت دارد.

جعفرزاده گفت:اعتباری که برای مجتمع آبرسانی فجر پنج و ۶ گنبدکاووس از محل اعتبارات محرومیت زدایی در نظر گرفته شده بود کم بود که با قرارداد مرحله دوم جهاد آب‌رسانی بین قرارگاه امام حسن(ع)و وزارت نیرو حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای مجتمع آب‌رسانی فجر ۵ و ۶ در نظر گرفته شده است‌.در گنبدکاووس اولویت ما مجتمع آب‌رسانی فجر ۵ و ۶ بوده و هر اعتباری در این حوزه تخصیص پیدا کند صرف تکمیل این پروژه خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس نیز در این بازدید گفت:برای تکمیل مجتمع آب‌رسانی فجر گنبدکاووس که شامل ۶ فاز طراحی و اجرا بوده به یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسین سعیدی راد اظهار کرد:آبرسانی به روستاهای این مجتمع نیاز به ۷۰ کیلومتر خط انتقال بوده که تاکنون ۳۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی تصریح کرد:تکمیل مجتمع آب‌رسانی نوار مرزی فاز ۶ به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تکمیل آن ۱۲ روستا و شهر کرند با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزارو ۱۳۰ نفر از آب شرب بهره مند خواهند شد.

به گزارش فارس صبح امروز مشاور وزیر و مسئول جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو از روستاهای آق بند، اوچ قویی، نارلی داغ، دده الوم و بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس بازدید کرد.


http://www.caspiankhabar.com/94340



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

گنبد اب


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96