اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ادامه روند دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد گلستان
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان از ادامه روند دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رقیه منوچهر گفت:متقاضیانی که قصد دریافت و ثبت نام وام بافت فرسوده ۱۴۰۲​ را دارند تا ملک خود را بهسازی و نوسازی کنند، باید از واجدین شرایط تعریف شده در سامانه  تسهیلات  نوسازی باشند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل  راه و شهرسازی  گلستان ادامه داد:این افراد برای ثبت نام جهت اخذ وام نوسازی ابتدا باید به سامانه مرتبط مراجعه کرده و فرم ثبت نام وام مسکن خود را تکمیل کنند.

منوچهر گفت:از این رو، وزارت راه و شهرسازی اقدام به معرفی سایتی تحت عنوان سامانه ثبت نام وام مسکن بافت فرسوده به نشانی www.facility.udrc.ir کرده است.

او گفت:این سامانه در واقع سامانه ثبت نام مسکن حمایتی بوده که متقاضیان نوسازی ملک واقع شده در بافت فرسوده شهری نیز می‌توانند درخواست دریافت وام خود را ثبت کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود:پس از این که محرز شد ملک در بافت فرسوده مصوب واقع شده به صورت برخط اطلاعات جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک مسکن ارسال می‌شود.

منوچهر گفت:برای بررسی هزینه‌های نوسازی بنای معین، بانک مسکن نیرو‌های کارشناسی خود را به محل بافت فرسوده اعزام کرده تا قیمت‌ها و پرداختی‌های لازم برای بهسازی ملک را برآورد کنند.

او گفت:وام بافت فرسوده ۱۴۰۲ مانند دیگر انواع وام بانکی است که از سوی سازمان‌های حمایتی و یا بانک‌ها به متقاضیان تعلق گرفته و می‌توان با استفاده از این وام املاک و منازل مسکونی که در بافت‌های قدیمی و به اصطلاح فرسوده را و نوسازی کرد.

او ادامه داد:برای دریافت وام بافت فرسوده یک سری مراحل در نظر گرفته شده است که متقاضیان و مالکان برای نوسازی ملک خود می‌بایست این مراحل که شامل ۳ مرحله می‌شود را طی کنند.

منوچهر گفت:ارائه معرفی نامه صادرشده از سوی شهرداری مربوطه، سند قطعی مالکیت متقاضی، مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی، پروانه ساختمان، نقشه‌های معماری ساختمان و وکالت نامه محضری در صورت تعدد مالکین مد نظر مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه و دریافت تسهیلات است.


http://www.caspiankhabar.com/94381



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96