اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرعامل هلال‌احمر گلستان خبر داد:

آموزش‌ طرح دادرس به ۵۰۰۰ دانش‌آموز گلستانی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از ارائه آموزش‌های طرح دادرس به ۵ هزار دانش‌آموز گلستانی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، قاسم غریب‌آبادی صبح امروز پنج‌شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات حوزه جوانان این نهاد در ۳ ماهه نخست سال‌جاری اظهار کرد:جمعیت  هلال احمر  بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای گسترده کردن چتر انجام امورات عام‌المنفعه و خدمات‌دهی به مردم به نهضت جذب ورود کرده است.

وی با بیان اینکه در فصل بهار سال ۱۴۰۲ با تعاملات و پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان گلستان ۳ هزار و ۹۷۲ نفر جوان ۱۲ تا ۳۵ ساله عضو هلال احمر شده‌اند، ادامه داد:مشخصات این افراد در سامانه جامع عضویت اعضا و داوطلبان ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان ساماندهی این اعضا برگزاری دوره‌های آموزش همگانی را اولین گام هلال احمر در این زمینه دانست و افزود:در قالب طرح دادرس"دانش‌آموز آماده برای روزهای سخت"برای دانش‌آموزان پایه هشتم، دوره‌های آموزشی مخاطرات و کمک‌های اولیه در مدارس برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح تعداد ۵ هزار و ۹۴ دانش‌آموز دختر و پسر در ۲۰۵ مدرسه استان از آموزش‌های دادرس برخوردار شده‌اند، خاطرنشان کرد:این دانش‌آموزان پس از آموزش در المپیاد شهرستانی شرکت کردند.

 غریب‌آبادی با اشاره به اینکه تیم‌های برتر شهرستان‌ها در المپیاد استانی که در تابستان برگزار می‌شود آموخته‌های خود را با رقابتی سالم به اشتراک خواهند گذاشت، اضافه کرد:طرح کاربینی عملیاتی که برای آموزش‌های عملی دانش آموزان طرح دادرس از آذر ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود به اتمام رسیده و یک‌هزار و ۷۰۰ دانش آموز از امکانات، تجهیزات و مراکز امدادی در حوزه امدادونجات و مرتبط با سرفصل‌های آموزشی بازدید کرده و با وظایف جمعیت هلال‌احمر در این زمینه آشنا شدند. 

این مقام مسئول از پایان اجرای طرح آموزشی همتا"هر مربی تربیت ۱۱۲ عضو آماده"در مدارس مقطع ابتدایی که از زمستان سال گذشته شروع شده بود، در خرداد سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد:در قالب طرح مذکور در ساعت‌های آموزشی دو ساعته ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر به فراخور سن با سرفصل‌های اصلی آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و کمک‌های اولیه با رویکرد مبتنی بر نیاز محلی آشنا شدند.


http://www.caspiankhabar.com/94492



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هلال احمر


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96