اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مجتمع توان‌بخشی ایثارگران گرگان آماده بهره‌برداری در سفر استانی رییس جمهور
تکمیل مجتمع توان بخشی ایثارگران گرگان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان بود که با وجود توقف چندساله در عملیات، مورد توجه جدی دولت قرار گرفته و با تزریق به‌موقع و کافی اعتبار به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است .

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  اداره کل راه و شهرسازی گلستان ساخت مجتمع توان بخشی  ایثارگران  گرگان را در سال ۱۳۸۶ آغاز کرد اما با وجود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی، ساخت این طرح از سال ۱۳۹۵ به دلایلی از جمله تامین‌نشدن به موقع اعتبار متوقف شد.

بهره‌برداری از این طرح ملی یکی از مطالبات همیشگی ایثارگران و جانبازان گلستان بود اما در همه سال‌های گذشته صدای آن‌ها به گوش مسوولین نرسید تا این‌که با آغاز فعالیت دولت سیزدهم امید به تکمیل این طرح بار دیگر در ایثارگران گلستان زنده شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان  بنیاد شهید  و امور ایثارگران در سفر دی ماه سال ۱۴۰۰ به گرگان اعلام کرده بود:ساخت پروژه‌ای که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است پیامی جز به‌هم‌ریختگی ساختاری ندارد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته بود:این پروژه که تاکنون(دی ماه ۱۴۰۰)پنج برابر برآورد اولیه اعتبار مصرف کرده و به اندازه ۱۰ سال نیز عقب ماندگی دارد، با قرار گرفتن در ردیف طرح‌های سفر هیات دولت به گلستان تکمیل و با اعتبارات سازمان مرکزی تجهیز خواهد شد.

در سفر اول آیت الله رییسی رییس جمهور به گلستان در ۱۳ اسفندماه سال ۱۴۰۰، تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع ایثارگران گرگان مورد تاکید قرار گرفت و این مصوبه هیات دولت مبنایی برای تلاش مدیران جهادی استان در عمل به خواسته جامعه ایثارگران استان شد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در این خصوص گفت:از سرگیری ساخت مجتمع توان‌بخشی ایثارگران گرگان نتیجه تلاش مسوولان ارشد استان برای دریافت مصوبه از محل سفر استانی دولت و پیگیری برای جذب این منابع است.

محمدعلی طالع‌زاری اظهار داشت:سال گذشته از محل مصوبه سفر استانی دولت سیزدهم ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تکمیل مجتمع توان بخشی گرگان هزینه شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی بنیاد شهید و امور ایثارگران جذب گردید.

وی یادآور شد:استاندار گلستان ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای شتاب‌بخشیدن به اجرای این پروژه تخصیص داد و با استفاده از آن امکانات زیرساختی موردنیاز از جمله آسفالت و سیستم فاضلاب این مجتمع تکمیل شد.

طالع‌زاری گفت:تجهیز سایر بخش‌های مجتمع توان‌بخشی ایثارگران گرگان توسط سازمان اقتصادی کوثر در دست پیگیری است.

مجتمع توان‌بخشی ایثارگران گرگان آماده بهره‌برداری در سفر استانی رییس جمهور

تکمیل مجتمع توان بخشی ایثارگران

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت:از سال ۱۴۰۰ این نهاد عملیات اجرایی و تکمیل پروژه مجتمع توان‌بخشی ایثارگران گرگان را از اداره کل راه و شهرسازی تحویل گرفت و برای شتاب در عملیات اجرایی، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه‌ای با سررسید سال ۱۴۰۰ جذب کرد.

طالع‌زاری افزود:مجتمع توان بخشی ایثارگران گرگان از جمله مراکز اقامتی و استخر شنای آن با حضور رییس جمهور در سفر به استان در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 

وی ادامه داد:با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر ۸۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران استان، سایر اقشار جامعه به ویژه معلولان هم می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

نشاط برای جامعه ایثارگران اولویت‌های دولت سیزدهم

استاندار گلستان در بازدید اخیر از مجتمع توانبخشی ایثار گلستان گفت:تندرستی و نشاط برای جامعه ایثارگری جزو اولویت‌های دولت سیزدهم بوده و در این استان برای گسترش و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران تلاش می‌شود.

مجتمع توان‌بخشی ایثارگران گرگان آماده بهره‌برداری در سفر استانی رییس جمهور

علی‌محمد زنگانه افزود:برای تکمیل این پروژه از محل دور اول سفر رییس جمهور به گلستان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود.

پروژه مجتمع توان بخشی ایثاران گرگان در زمینی به مساحت حدود یک هکتار با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع در بلوار شهید صیاد شیرازی این شهر در دست ساخت است.

این مجتمع در سه طبقه و دارای امکاناتی از جمله استخر شنا، ۲ سالن ورزشی هرکدام با زیربنای ۳۰۰ متر مربع، مرکز توانبخشی، ۱۹ اتاق اقامتی و سالن‌های اجتماعات و رستوران است.


http://www.caspiankhabar.com/94503



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96