اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طلسم گردشگری دریایی گلستان شکست
طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده پس از ۲۵ سال انتظار، با حضور استاندار گلستان و اعضای کمیته ملی طبیعت‌گردی تصویب و توافقنامه اجرایی طرح امضاء شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، طرح طبیعت‌گردی و  گردشگری  آشوراده که سال ها به دلایل مختلف معطل مانده بود بالاخره پس از ۲۵ سال انتظار و با تلاش ها و پیگیری های مسئولان استان به نتیجه رسید و شامگاه دوشنبه ۲ مرداد با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در کمیته ملی طبیعت‌گردی تصویب شد.

در این جلسه توافق‌نامه اجرایی این طرح توسط استاندار گلستان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به امضاء رسید.

پس از امضای این توافقنامه و تصویب طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، شرایط قانونی برای جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح در سایت ۲۲ هکتاری و منطقه روستای آشوراده با محوریت بکارگیری جوامع محلی و اجرای اقامت شبانه فراهم شده است.

 علی محمد زنگانه استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان به ویژه در منطقه آشوراده و خلیج گرگان، اقدامات لایروبی در این مناطق را یکی از دستاوردهای مهم خواند و پیش‌بینی کرد پیشبرد طرح طبیعت‌گردی آشوراده منطبق با معیارهای محیط‌زیستی با توجه به توافق اولیه تمامی اعضای کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور می‌تواند گامی مطمئن به سوی میراث ارزشمندی درحوزه گردشگری به شمار آید.

 در این جلسه مقرر شد اقامت در بافت روستایی موجود در جزیره آشوراده صورت گیرد، سازه‌ها نیز به صورت سبک و با کاربری تفریحی، پذیرایی، فضای سبز و غرفه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شود.

گفتنی است، جزیره آشوراده یکی از مناطق گردشگری است که در سفر نخست رئیس جمهور به گلستان با هدف توسعه گردشگری مورد تاکید قرار گرفت و اجرای این طرح یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان بوده است.


http://www.caspiankhabar.com/94555



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96