اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

مطالعات اجرای راه آهن اینچه‌برون - شاهرود درحال انجام است
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از آغاز طرح مطالعه اجرای راه‌آهن «اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود» خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مطالبات مردم و فعالان اقتصادی گلستان به توسعه و رونق اقتصادی استان کمک زیادی می‌کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، امانقلیچ شادمهر روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس و نیز در تکمیل سخنان خود، بیان داشت:احداث این خط ریلی به‌عنوان کوتاهترین، به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر اتصال گمرک و منطقه آزاد تجاری-صنعتی اینچه برون گلستان به کریدور شمال-جنوب برای توسعه و رونق اقتصادی این استان شمالی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد:برای طرح مطالعات و اجرای راه آهن اینچه برون-گنبدکاووس-آزادشهر- شاهرود  و نیز تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس در پیوست ۱۹ و ۲۰ قانون بودجه سال گذشته و امسال ردیف اعتباری پیش بینی شده است.

شادمهر با تاکید برضرورت تلاش مدیران گلستان برای اجرایی شدن این پروژه ریلی ملی و پرهیز از بخشی نگری در آن، تصریح کرد:احداث این خط آهن باتوجه به اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری-صنعتی اینچه برون و نیز بازار ۲۰۰ میلیون نفری کشورهای آسیای میانه می‌تواند به توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان کمک کند.
 

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری سفر دور نخست رییس جمهور و برخی اعضای کابینه دولت سیزدهم در ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ به گلستان و مصوبات آن گفت:تعیین تکلیف و احیای پرژوه بزرگ پتروشیمی استان پس از ۱۸ سال، اجرای طرح نجات خلیج گرگان که هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عملیاتی کردن منطقه آزاد تجاری-صنعتی اینچه برون و افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه علی آباد کتول از جمله مصوبات بسیار خوب این سفر است.

وی افزود:با احیا و اجرای پروژه‌های اشاره شده و دیگر مصوبات سفر دور نخست، بخشی از عقب ماندگی‌های زیرساختی گلستان و شهرستان‌های آن در بخش‌های گوناگون رفع شد و باید تلاش کرد تا در سفر دوم رییس جمهور به این استان باقی مانده کمبودها و عقب ماندگی‌ها جبران شود.

شادمهر از مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس هم خواست ضمن پیگیری جذب اعتبارات مصوبات دوره نخست سفر ریاست جمهوری، برای سفر دوم آیت الله رییسی و اعضای هیات دولت به استان گلستان، طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز شهرستان در بخش‌های مختلف را با نگاه به آینده، تدوین و جهت تصویب ارائه دهند.

وی اضافه کرد:گنبدکاووس کمبودها و عقب ماندگی‌های زیرساختی زیادی در بخش های گوناگون دارد که باید با همراهی و هم افزایی بیشتر مدیران شهرستانی، استانی و ملی برای رفع آن تلاش کرد.

شادمهر همچنین شرکت پرشور گروه‌های مختلف مردم در نمازجمعه را ضروری و آنرا گفتمان و ترجمان اسلام و قرآن و عاملی برای نمایش وحدت و اقتدار ملت ایران دانست.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و تنها یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.


http://www.caspiankhabar.com/94558



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96