اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



احیای ۷۲ واحد صنعتی تعطیل و راکد در گلستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۷۲ واحد صنعتی غیرفعال و راکد در گلستان با ۸۴۰ نفر اشتغالزایی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، درویشعلی حسن‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد:از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان تیرماه، ۷۲ واحد صنعتی راکد و تعطیل در استان گلستان احیا و ۸۴۰ نفر اشتغال ایجاد شد و سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدها بیش از ۱۳ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:همچنین در سال گذشته ۷۰ واحد صنعتی استان که با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعال بودند، با اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ظرفیت تولید محصول این واحدها به بیش از ۵۰ درصد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه روند  صادرات  استان به کشورهای آسیای میانه، رو به رشد است، افزود:در چهار ماهه ابتدایی امسال ۸۶.۶ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی حدود ۲۸ درصدی دارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه کشورهای حوزه اوراسیا، بازار خوبی برای صادرات محصولات تولیدی استان است، اظهارکرد:در این مدت میزان صادرات به ترکمنستان ۶۶ درصد، عراق ۸۳ درصد، قزاقستان ۱۲۰ درصد و ازبکستان ۲۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش مقاصد صادراتی استان گلستان بیان کرد:در حال حاضر عمده محصولات صادراتی استان که شامل پلی استایرن، ید، محصولات کشاورزی، تخم مرغ، فرآورده‌های لبنی، خوراک آبزیان و...است به مقصد ۳۳ کشور صادر می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/94566



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96