اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سیر نزولی ساخت و سازهای غیرمجاز در «زیارت»
معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان گفت: با شکل‌گیری پلیس انفال در روستای زیارت گرگان فرایند ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا سیر نزولی به خود گرفت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، مهدی سیاری، اظهارکرد:مقوله ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای  زیارت  گرگان سابقه حدودا ۲۰ ساله دارد، فرآیندی که علاوه بر تخریب محیط زیست و منابع طبیعی باعث برخی پیامدهای اجتماعی در منطقه شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان گفت:در سال‌های اخیر و با هدف کنترل و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت موضوع شکل‌گیری پلیس انفال در این روستا در دستور کار مقامات قضایی قرار گرفت.

وی افزود:با حضور پرسنل اداراتی همچون منابع طبیعی، امور اراضی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی کانکس و ایستگاه و بازرسی در ورودی روستای زیارت در منطقه ناهارخوران ایجاد شد تا جلوی ورود مصالح برای ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرفته شود.

سیاری گفت:براساس اقدامات پیش بینی شده از ساعت هفت صبح لغایت ۲۳ شب وظیفه کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری و جلوگیری از ورود مصالح به روستای زیارت بر عهده نیروی انتظامی و ساعت ۲۳ لغایت هفت بامداد بر عهده سایر دستگاه‌های دخیل در پلیس انفال سپرده شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان بیان کرد:آمارهای رسمی بیان‌گر کاهش شدید ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت بوده که این امر ثمره تلاش و همکاری نهادهای اجرایی نیروی انتظامی و مجموعه مقامات قضایی است.

وی یادآور شد:با ساز و کارهای اجرایی ترسیم شده، هیچ ممانعتی برای ساخت و سازهای مجاز در روستا وجود ندارد و افرادی که در بافت رسمی روستای زیارت و با پروانه به دنبال ساخت و ساز هستند می توانند مصالح خود را به روستا منتقل کنند.


http://www.caspiankhabar.com/94690



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96