اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار: امکانات ورزشی مدارس گلستان در خارج از ساعت آموزشی در اختیار مردم قرار گیرد
استاندار گلستان بر توسعه ورزش همگانی و ترویج آن در بین آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: تمام مدارس استان که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی هستند، خارج از ساعات آموزشی در اختیار عامه مردم قرار گیرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، علی محمد زنگانه عصر چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان گلستان در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان این استان اظهار کرد:در راستای توسعه ورزش همگانی برنامه اجرای ورزش همگانی و جشنواره‌های  ورزشی  در فضاهای طبیعی استان به مناسبت‌های مختلف، در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد:در همین زمینه مربیان و مشاوران ورزشی در پارک‌ها و پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی به منظور ارائه خدمات رایگان به مردم مورد استفاده قرار بگیرند.

 استاندار  گلستان گفت:استفاده از خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در توسعه ورزش سلامت محور مورد تاکید است.

زنگانه افزود:حمایت از برگزاری مستمر جشنواره‌ها و طرح‌های ورزش همگانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی نیاز اساسی است.

وی ادامه داد:تعامل با شهرداری‌ها در توسعه و تجهیز پارک‌ها و جاده‌های تندرستی، پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، توسعه فضاها با کاربری ورزشی در محلات و شهرک‌های جدید در راستای توسعه ورزش همگانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد:توجه به استعدادیابی مورد توجه و تاکید جدی قرار بگیرد و احداث چمن مصنوعی ۵۰ روستا با جدیت از سوی بنیاد علوی انجام شود.

استاندار گلستان گفت:در بخش اعتبارات ماده ۵۳ ادارات، هر سال باید نسبت به سال‌های قبل آن بیشتر باشد.

استاندار:شهرداری گرگان از تیم بانوان بسکتبال حمایت کند

زنگانه یادآور شد:در حوزه بسکتبال، نباید فرقی بین آقایان و بانوان باشد و شهرداری گرگان همچنان باید حمایت از تیم بانوان را هم داشته باشد.
 

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان‌نیز در این جلسه گفت:رتبه ورزش این استان در المپیاد استعدادیابی کشور امسال با ۱۰ پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه هشتم قرار گرفت.

قاسمعلی برزمینی در این جلسه اظهار کرد:رقابت‌های استعدادیابی و المپیاد کشور برای رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۶ سال پسران(۲۸ رشته)و دختران(۲۳ رشته)از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز و روز گذشته به پایان رسید.

وی بیان کرد:ورزشکاران ما در این دوره از رقابت‌ها در مجموع ۳۶ مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

وی تصریح کرد:ورزشکاران گلستان‌سال گذشته ۶۳ مدال فراملی کسب کردند و از ابتدای سال جاری تاکنون ورزشکاران این استان ۷۰ مدال فراملی به دست آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان‌گفت:در المپیک آسیایی و پاراآسیایی پیشرو که از اول مهر ماه برگزار خواهد شد، ۲۹ نفر از جامعه ورزش استان اعم از ورزشکار، مربی، مربی بدنساز، سرپرست و داور در کاروان‌های اعزامی حضور دارند.

برزمینی به بخشی از مصوبات سومین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان، اضافه کرد:تعامل با ادارات برای در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی آنها به منظور برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی به خوبی انجام شده و اقدامات محرومیت‌زدایی و ورزش محلات در قالب طرح ۲۰۲۰ توسط شهرداری‌ها به ویژه گرگان، انجام شد.

وی افزود:در راستای توسعه عدالت ورزشی و احداث چمن‌های مصنوعی، ۵۰ روستای هدف به بنیاد علوی معرفی شده و کلنگ احداث خانه کبدی نیز احداث خواهد شد.

وی ادامه داد:مقدمات برگزاری ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در مدارس فراهم شده است.

برزمینی یادآور شد:امسال مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۳ دستگاه‌های مختلف جذب شده و سال گذشته استان رتبه برتر کشور را کسب کردیم.


http://www.caspiankhabar.com/94693



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96