اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

 اجرای طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر در گلستان به‌زودی آغاز می‌شود
استاندار گلستان از انجام فرایند نهایی بحث شیرین‌سازی آب دریای خزر در این استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی آب حاصله آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصویب شده و به‌زودی عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی در  گنبد کاووس افزود:احداث راه آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس-آزادشهر به شاهرود نیز مراحل نهایی را می‌گذارند.

وی اضافه‌کرد:احداث این خط ریلی به عنوان یکی از سه خط ریلی(آستارا، اینچه‌برون و سرخس)برای وصل به کدیور شمال به جنوب اهمیت خاصی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان خط اب  به خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت:کریدور ریلی اینچه‌برون_طبس_بندرعباس مکمل دیگر کریدورها از شمال به جنوب است، رقیب هیچ کریدوری نیست و پشتیبان دیگر مسیرهاست که با حمایت شما می‌تواند وارد فاز اجرایی شود.

زنگانه خاطرنشان کرد:خوشبختانه اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون با همراهی شما به تصویب رسید، طرح جامع آن انجام شد و امیدواریم تا قبل سفر رئیس محترم جمهور هیات مدیران و مدیر عامل آن منصوب شود.

استاندار گلستان از فعالان اقتصادی استان که در جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

وی افزود:بانک‌های خصوصی عضو شورای بانک‌های استان نیستند و به هیچ کس پاسخگویی ندارند که نیاز است ۸۰ درصد هزینه کرد آنها در استان صورت گیرد.

زنگانه تاکید کرد:سرمایه در گردش موضوع مهمی در امر تولید است و الزامی است که سیاست‌های انقباضی در برخی استان‌ها همچون گلستان انعطاف بیشتری صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت:سفر هیات گلستانی به ترکمنستان بسیار پراهمیت بود و تلاش داریم تردد مسافری، تجارت چمدانی را احیا کنیم و جاده ۲۲۰ کیلومتری«بندر ترکمن‌باشی»به بندر خشک«اینچه‌برون»که مطالعات آن انجام شده، اجرایی شود.​


http://www.caspiankhabar.com/94727



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96