اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طلای شطرنج، هدیه پرهام و رفقا از هانگژو
پرهام مقصودلو شطرنج‌باز گلستانی که به فیل ایرانی مشهور است به همراه سه ملی‌پوش دیگر ایرانی دست به کار بزرگی زد و در شرایطی که کسی شانسی برای آنان قائل نبود برای اولین بار در تاریخ این رشته در کشور، قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، دور نهم و پایانی رقابت‌های تیمی  شطرنج  بازی‌های آسیایی امروز شنبه در برج بازی‌های فکری هانگژو برگزار شد و تیم ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور مقابل کره جنوبی‌صف آرایی کرد.

در این رقابت پویا ایدنی توانست به راحتی حریف خود گواین از کره جنوبی را شکست دهد، سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو«لی»را از پیش رو برداشت و محمدامین طباطبایی هم با پیروزی مقابل«کوان»سومین برد ایران را رقم زد.

با این پیروزی ملی پوشان شطرنج ایران در دور نهم و پایانی رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو، با پیروزی مقابل کره جنوبی بالاتر از قدرت‌های آسیا و جهان مقتدرانه به مقام قهرمانی رسید و اولین طلای تاریخ شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آورد.

شطرنج ایران پیش از این تنها در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در ماده تیمی مختلط موفق به کسب یک مدال برنز شده بود.

طلای شطرنج، هدیه پرهام و رفقا از هانگژو

شطرنج‌باز گلستانی به دلیل کسالت و بروز مشکلات جسمانی از ادامه رقابت‌های رپید انصراف داده بود و در دورهای هشتم و نهم رپید حضور نداشت.

مقصودلو نفر اول ریتینگ(سیستمی برای محاسبه سطح مهارتی بازیکنان رشته‌های  ورزشی )شطرنج ایران است که در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ توانست با کسب ۹٬۵ امتیاز از ۱۱ دیدار خود، قهرمان جوانان جهان شود.

وی شناخته شده‌ترین شطرنج باز گلستانی است که در ۱۵ سالگی موفق به کسب عنوان استاد بزرگ شطرنج شد.

پیش از مجللی، صابر کاظمی و مهدی الفتی،«فاضل اتراچالی، علیرضا میرزائیان، امیرحسین بسطامی و محمدکاظم ناصری»و«محدثه رجبلو و صدیقه جعفری»در رشته‌های والیبال، ژیمناستیک کبدی مردان و کبدی زنان به ترتیب صاحب مدال طلا، نقره، نقره و برنز بازی‌های آسیایی هانگژو شده بودند.


http://www.caspiankhabar.com/94732



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

شطرنج ورزشی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96