اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی گلستان هشدار داد:

باران شدید در راه گلستان/ ارتفاعات استان سفیدپوش می‌شود
مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح نارنجی برای استان خبر داد و افزود: در پی ورود سامانه ناپایدار بارشی شاهد تغییرات جوی از عصر سه‌شنبه ۱۶ «آبان ماه» خواهیم بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، امان‌محمد کمالی عصر امروز با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی«شماره ۹»سازمان  هواشناسی ، اظهار کرد:بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد که از عصر سه‌شنبه«۱۶ آبان ماه»شاهد نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رگبار، رعد و برق، بارش برف در قلل مرتفع، پدیده مه، وزش باد نسبتاً شدید و گاهاً شدید، کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای مخاطرات پیش‌بینی شده از اثرات فعالیت این سامانه است، ادامه داد:سامانه مذکور آبگرفتگی برخی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال آسیب به ابینه با استحکام ضعیف را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه صبح چهارشنبه ۱۷ آبان ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد:اقصی نقاط استان گلستان با شدت و ضعف تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اجتناب از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود:دریای خزر و خلیج گرگان برای زمان اعلام شده مواج با امواجی حدود ۵۰ سانتی متر تا یک و نیم متر خواهد بود که قطعاً هرگونه فعالیت دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری دریایی در این مدت ممکن نیست.

کمالی متلاطم شدن دریا و وزش باد نسبتاً شدید با سرعت بیش از ۵۵ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی تا شمال غربی را از مخاطرات دریایی این سامانه عنوان کرد و توضیح داد:صدمه به ماهیان در قفس، قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری و پاره شدن تورهای صیادی دور از انتظار نیست.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی و اندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.


http://www.caspiankhabar.com/94790



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هواشناسی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96