اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



همه متقاضیان واجد شرایط و موثر نهضت ملی مسکن در گلستان، صاحب‌خانه می‌شوند
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: همه متقاضیان واجد شرایط و موثر نهضت ملی مسکن در این استان، صاحب‌خانه می‌شوند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ملک گفت:در قالب این طرح ساخت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و ۷ هزار واحد روستایی در استان برنامه ریزی و ابلاغ شد.

ملک ادامه داد:طی ۲ سال گذشته، ثبت نام متقاضیان، ساخت واحد‌ها در زمین‌های در اختیار و برنامه ریزی برای تامین زمین برای بقیه واحد‌ها آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون و ۴۰۰ متقاضی واجد شرایط و موثر در استان شناسایی شده اند، اضافه کرد:در حال حاضر بیش از ۶ هزار واحد درحال ساخت است.

ملک گفت:اکنون در بیشتر شهر‌های استان عملیات اجرایی  نهضت ملی مسکن  آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد:برای ساخت هر واحد به متقاضی واجد شرایط موثر، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه ساخت را تامین می‌کند.

مدیر کل  راه و شهرسازی  گلستان در ادامه به روند اجرای طرح مسکن خودمالکی در استان نیز اشاره کرد و گفت:در این طرح، عرصه متعلق به مردم است و از سوی دولت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

ملک ادامه داد:اکنون ۱۹ هزار و ۱۰۰ متقاضی خودمالکی در استان ثبت نام و بیش از ۵ هزار و احد هم تسهیلات دریافت کرده اند.

وی تعهد روستایی استان در طرح خودمالکی را ۱۴ هزار واحد اعلام کرد و افزود:ساخت ۱۲ هزار واحد در حال حاضر آغاز شده است و به هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

ملک همچنین به نوسازی بافت‌های فرسوده در استان در قالب بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت:از سال ۱۴۰۰ تا کنون در استان برای ۳ هزار و ۶۷۷ واحد از سوی شهرداری‌ها پروانه نوسازی صادر شده است.


http://www.caspiankhabar.com/94804



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96