اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دانشجویان برتر گلستان با حضور معاون رئیس جمهور تجلیل شدند
از ۱۰۰ دانشجوی برتر دانشگاه‌های گلستان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در گرگان قدردانی شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، عصر امروز در مراسمی با حضور  سید محمد حسینی ، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گرگان، آیین گرامیداشت روز دانشجو برگزار و از ۱۰۰ دانشجوی برتر دانشگاه‌های گلستان قدردانی شد.

در این مراسم که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، از دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی و دبیران برتر انجمن‌های علمی و دانشجویانی که در مسابقات مختلف درون و برون دانشگاهی موفق به کسب عناوین ورزشی شده بودند با اهدا لوحی تقدیر شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در خصوص استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید و دانشمندان، گفت:بنا به فرموده امام راحل(ره)دانشگاه مبدا تحول بوده که سرمایه‌های انسانی آینده ساز کشور در آن پرورش می‌یابند.

سیدمحمد حسینی با بیان اینکه دولت سیزدهم از بدنه مردم است و کاملاً گرفتاری‌ها و مشکلات مردم را درک می‌کند، افزود:دولت سیزدهم بلافاصله پس از آغاز مسئولیت، فعالیت‌های عملی خود را شروع کرد و تا کنون با مجاهدت و تلاش‌های مسئولین در جهت اجرای عدالت در جنبه‌های مختلف اقدامات شایسته‌ای را به ثمر رسانده است.

وی ادامه داد:نگاه دولت سیزدهم، حل چالش‌های کشور با استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان داخلی بوده که افتتاح فاز یک پالایشگاه مجتمع پارس جنوبی نمونه‌ای از این نکته است.

معاون رئیس جمهور بر پرداختن دانشجویان به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در کنار کسب علم و دانش تأکید و بیان کرد:در برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی اهداف مهمی تعریف شده و براساس آن ۹۰ درصد محصولات کشاورزی باید در کشور تولید شوند که در تحقق این امر نقش آفرینی اساتید کشاورزی‌در ارائه طرح‌های علمی، الگوی کشت‌مناسب، روش‌هایی مدیریت آبیاری و نهایتا تامین امنیت غذایی پایدار ضرورت دارد.

*۴۰ درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو و گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای دانشجو گفت:دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یکی از دانشگاه‌های تخصصی و مطرح کشور با بیش از ۶۷ سال سابقه به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی پرداخته و اکنون در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم در راستای فعالیت‌های کارآفرینی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات مناسبی کرده است.

شعبان شتایی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل داده‌اند گفت:با توجه به تخصصی بودن دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، متاسفانه کمبودهایی در زیرساخت‌ها از جمله کمبود زمین کشاورزی جهت انجام فعالیت‌های عملی دانشجویان وجود دارد که پیگیری‌هایی از طریق وزارت علوم با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است و تقاضا داریم با مصوب شدن این موضوع در هیأت وزیران این امر محقق شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گلستان طی دو هفته آینده، گفت:تلاش کرده‌ایم در مصوبات کارگروه سفر  ریاست جمهوری  به استان برای تکمیل تجهیزات خوابگاهی همچون وسایل سرمایشی خوابگاه‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و مباحث زیرساختی آموزشی از جمله گلخانه صنعتی اعتباراتی جذب کنیم.

گفتنی است:در این مراسم دانشجویان به بیان انتقادات، پیشنهادات، راهکارها و نظرات خود پیرامون مسائل آموزشی، صنفی، خوابگاهی، رفاهی و غیره پرداختند.


http://www.caspiankhabar.com/94828



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96