اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

برف و یخبندان در راه گلستان/ ترددهای کوهستانی فقط با زنجیر چرخ
مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح نارنجی برای استان خبر داد و افزود: در پی ورود امواج سامانه سرد و بارشی از عصر چهارشنبه، شاهد سفیدپوش شدن مناطق کوهستانی استان خواهیم بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، امان‌محمد کمالی عصر امروز با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی سازمان  هواشناسی  برای استان گلستان، اظهار کرد:بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد که از عصر چهارشنبه«۲۲ آذر ماه»شاهد نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارندگی همراه با رعد و برق، در مناطق کوهستانی و سردسیر ریزش  برف ، پدیده مه غلیظ، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، بیشینه دمای کمتر از ۱۰ درجه در روز پنج شنبه از اثرات فعالیت این سامانه است، ادامه داد:سامانه مذکور لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی، آبگرفتگی برخی معابر و  یخبندان  در نواحی کوهستانی و سردسیر را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه صبح جمعه ۲۴ آذر ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد:اقصی نقاط استان گلستان با شدت و ضعف تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه احتیاط در تردد جاده‌ای، تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، مدیریت مصرف انرژی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و دیگر تمهیدات پیشگیرانه از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود:در بارش‌های دهه نخست آذرماه در بسیاری از مناطق بالادست استان گلستان همچون شاهکوه، چهارباغ و توسکستان شاهد بارش ۱۵ سانتی‌متر برف بودیم.

کمالی با تأکید بر اینکه هموطنان در صورت امکان از مسافرت‌های غیرضروری در زمان اعلام شده بپرهیزند، تصریح کرد:توصیه می‌شود رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز و هنگام سفرهای اضطراری به مناطق کوهستانی برف گیر، باک خودروها را با سوخت مورد نظر پر کنند.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت‌هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی و اندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.


http://www.caspiankhabar.com/94836



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96