اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ساماندهی دست‌فروشان گرگانی در قالب «شب‌بازار»
شهردار گرگان از راه‌اندازی شب بازارها به‌منظور ساماندهی دست‌فروشان در دو نقطه این شهر خبر داد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از فارس، مدتی پیش، اعتراضات مردمی درخصوص سدمعبرِ بسیاری از دست‌فروشان گرگانی بالا گرفت که منجربه بازدید میدانی فرماندار از وضعیت شهری شد. شهرداری گرگان نیز به ماجرا ورود کرده و به‌منظور ساماندهی دست‌فروشان اقداماتی انجام داده است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی از راه‌اندازی شب بازارها به‌منظور ساماندهی دستفروشان در دو نقطه این شهر خبر داد و گفت: یکی از مطالبات مردمی، برخورد با مشکلات سد معبر در پیاده‌روها و معابر شهری است. به‌منظور برخورد با پدیده سد معبر از سوی دستفروشان، طرح انضباط شهری را با مشارکت شهرداری گرگان و بخش خصوصی در دست اجرا داریم.

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه اجازه ایجاد مزاحمت برای شهروندان و کندی تردد در معابر شهری به هیچ صنف و دستفروشی نمی‌دهیم، اظهار کرد:طرح انضباط شهری در بسیاری از معابر و محلات شهر گرگان در حال اجرا است.

وی افزود:برای عدم اختلال در کسب و کار این افراد، شب بازار در در دو نقطه شهر گرگان،«خیابان مطهری شمالی»و«آذر یکم» برپا شده است.

سیدالنگی اضافه کرد:یکی دیگر از اقدامات شهرداری گرگان برای ساماندهی دست‌فروشان ایجاد بازارچه‌های اشتغال در مراکز اصلی شهر است که در همین راستا ۲۵۰ غرفه در مناسبت‌ها و ایام مختلف برای حضور و فعالیت دست‌فروشان برپا می‌شود.

وی در ادامه یکی دیگر از دغدغه‌های شهروندان را وجود مصالح ساختمانی در پیاده‌روها عنوان کرد و گفت:معابر کم‌عرض شهر گرگان مشکلات ما را در این بخش بیشتر کرده است.

شهردار گرگان ادامه داد:با توجه به اینکه مجتمع‌های تجاری و مسکونی باید پارکینگ خود را در طبقات زیرین احداث کنند، سازندگان می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم و قانونی از شهرداری تا زمان خاکبرداری و رسیدن به طبقه همکف، بخشی از مصالح ساختمانی و تجهیز کارگاه خود را در پیاده‌رو انجام دهند.این اقدام تنها برای سازندگانی خواهد بود که به‌صورت قانونی پروانه ساخت دریافت کرده‌اند؛ در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

متاسفانه یکی از چالش های اساسی مردم، مشکلات سد معبر است که مهم ترین عامل ایجاد ترافیک و معضلات شهری است.حال باید دید با اقدامات صورت گرفته، مردم گرگان شاهد کاهش مشکل سد معابر خواهند بود یا خیر؟


http://www.caspiankhabar.com/94851



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96