اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل نوسازی مدارس گلستان:

اعتبارات نوسازی مدارس گلستان در سفر استانی رییس جمهور ۳.۵ برابر شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از افزایش ۳.۵ برابری اعتبارات این اداره کل در دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان خبر داد و گفت: دولت در این سفر در مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، وحید فراهی روز سه‌شنبه افزود:رشد ۳.۵ برابری اعتبارات حوزه  نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس  گلستان  در سفر دوم هیات دولت نشانه اهتمام و عزم ویژه آیت الله رییسی برای تکمیل زیرساخت‌های آموزش و پرورش این استان و جبران عقب ماندگی‌های آن است.

وی با یادآوری تصویب ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریالی اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در سفر نخست رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به این استان در ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، اضافه کرد:این اعتبارات در سفر دوم به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که ۳.۵ برابر حجم اعتبارات سفر اول است.

فراهی ادامه داد:اعتبارات مصوب سفر دوم هیات دولت به گلستان برای تعمیر، تجهیز، بهسازی و انجام امورات فرهنگی پیش بینی شده که از این مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مختص شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان بیان داشت:هنوز سهم اعتباری دیگر شهرستان‌های استان از اعتبارات مصوب سفر دوم  ریاست جمهوری  مشخص نشده است.

فراهی افزود:اداره کل نوسازی مدارس گلستان همزمان با سفر دوم رییس جمهور به این استان، هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال پروژه شامل کلاس‌های آموزشی و استخر دانش‌آموزی را افتتاح کرد که شامل ۱۴ مدرسه در قالب ۴۷ کلاس درس با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و هزینه هزار و ۷۵ میلیارد ریال و یک استخر دانش آموزی به هزینه تقریبی ۴۰۰ میلیارد ریال بود.
 

گلستان حدود ۲ میلیون جمعیت دارد که از این تعداد افزون بر ۴۰۲ هزار نفر آن‌ها دانش آموز هستند و به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان، بخش قابل توجهی از آنها در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه دولتی تحصیل می‌کنند.

وحید فراهی افزود:تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم ۲۰ درصد مدارس گلستان در مناطق شهری و روستایی با مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس، فرسوده و تخریبی بود که با تلاش و اهتمام دولت طی ۲ سال گذشته سه درصد از شمار این مدارس کاسته شد.


http://www.caspiankhabar.com/94859



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96