اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پایان هفته شانزدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس
پرونده هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با برگزاری روز سوم و پایانی این رخداد ورزشی عصر امروز جمعه در هوایی بارانی و با رقابت ۷۲ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس شامل پنج دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری بسته شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، در دور اول این مسابقات، ۱۰ راس اسب بیش از چهار ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب«آتابای»زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های«پنج شیر سیاهپوش»و«آلتین قوش جابر»به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب«سکویا سرداری»اول شد و اسب‌های«بورگاس»و«ریو لوکا»به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته برنده بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب«پاتو»با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های«جان داداش»و«میس پاور»به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز سوم و پایانی هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه-زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب«آنابا بری»سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های«آفرو دایت»و«نیو جگوار»به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.
 

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون ریتد کاندیشن در دسته یک بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب«فوکوس نورا»اول شد و اسب‌های«انیم»و«محبوبا»به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب«آل نورا ۲»اول شد و اسب‌های«بیت کویین»و«استانبول سیتی»به ترتیب دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب«سلطان بوی»اول شد و اسب‌های«امپایر ای تی سی»و«بلا روزا»به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز سوم و پایانی هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه-زمستانه گنبدکاووس در پایان ۱۴ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه-زمستانه گنبدکاووس تا پایان امسال و قبل از ماه مبارک رمضان روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/94935



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

اسب سواری


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96