اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بارندگی در استان گلستان تا پایان هفته؛مسافران مراقب باشند
مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان، گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز پنجم فرودین وارد استان گلستان می‌شود و تا پایان هفته استان به تناوب ابری و بارانی خواهد بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، امان‌محمد کمالی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از امشب اظهار داشت:امروز و فردا آسمان استان نسبتا پایدار است اما از اواخر وقت فردا سامانه ناپایدار وارد گلستان می‌شود.بارش‌ها از روز دوشنبه آغاز می شود و در نواحی مرتفع ریزش برف خواهیم داشت.

وی گفت:فعالیت این سامانه بارشی با شدت و ضعف تا روز پنج شنبه همین هفته ادامه دارد.روز چهارشنبه وزش باد شدید و گاهی شدید برای استان پیش بینی می شود.

مدیرکل  هواشناسی  گلستان با اشاره به پیش‌بینی‌رسیدن میانگین بارش گلستان در فصل بهار به 35 میلی‌متر، افزود:میانگین دمایی گلستان در فصل بهار نیز 20 درجه پیش‌بینی می‌شود که از لحاظ دما بین ناحیه شرقی و غربی استان تفاوت چندانی وجود ندارد اما میزان بارندگی در شرق گلستان بیشتر خواهد بود.

کمالی با بیان اینکه میانگین دمای هوای گلستان در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیم تا یک درجه افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد:همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که میانگین بارش‌های استان در اواخر فصل بهار نرمال و کمی بیشتر از نرمال باشد.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد:هر چه از فصل بهار دورتر می‌شویم تعداد روزهای بارانی در گلستان کمتر می‌شود، در واقع تمرکز تعداد روزهای پرباران در اوایل فصل بهار و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت خواهد بود.میزان بارش‌ها بهاره در گلستان در حد مطلوب و کمی بیشتر از نرمال خواهد بود.


http://www.caspiankhabar.com/95002



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هواشناسی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96