اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازگرداندن ۱۷۰ میلیارد تومان مطالبات آرد استان توسط دستگاه قضا
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان به مفاصد و پرونده های اقتصادی در حوزه آرد استان اشاره کرد و گفت: در حوزه مطالبات دولت در بحث گندم استان طی پنج ماه گذشته افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی اخذ و به بیت المال برگشت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، روح الله مهری در نخستین همایش روز ملی گندم و نان ظهر پنجشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهارکرد:در حوزه مطالبات دولت در بحث گندم استان طی پنج ماه گذشته بالغ بر ۱۷۰ میلی ارد  تومان توسط دستگاه قضایی اخذ و به بیت المال برگشت.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود:نحوه توزیع آرد به نحوی است که بعضی از نانوایی ها معترض ان هستند که سهمیه نان آنها زیاد است و باید کم شود و امسال ظرفیت تحویل گندم را در مناطق ذخیره سازی تحویل گندم بالا خواهیم برد و همه مناطق ذخیره سازی گندم را به جکهای تخلیه گندم و جکهای خاور یا ایسوزویی تجهیز کردیم.وی بیان کرد:در سال گذشته جهت مشکلات نانوایان در استان برنامه ریزی کردیم و سطح علم، دانش و آگاهی آنان را در استفاده از سامانه بالا بردیم.
وی یکی از اتفاقات مثبت را در بخش آرد کامل و نان کامل عنوان کردو گفت:بحث تولید آرد کامل بود که گفته شد از استان‌های همجوار وارد کنیم اما ما نپذیرفتم و در این خصوص پنج کارخانه در گلستان پذیرفتند که آرد کامل را در استان تولید کنند.
وی خاطرنشان کرد:طی دو هفته آینده ۱۲ نانوایی در شهرستان گرگان به آرد کامل تجهیز خواهند شد و از طریق سامانه خواهند توانست آرد خود راخریداری کنند.وی کشاورزی را پایه و اساس اقتصادکشوردانست و افزود:کشور نیاز به امنیت غذایی در تولید نان،گندم،آرد، روغن، گوشت و...دارد تا محتاج کشورهای دیگر نباشیم.
مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی گلستان از دریافت مجوز احداث آکادمی نان در استان خبرداد و افزود:گندم تولیدی استان از نظر کیفیت مقام اول را در سطح کشور دارد.مهری افزود:سال گذشته توانستیم شرکت حمل و توزیع آرد استان را تغییر و ساماندهی کنیم و از عرضه خارج از شبکه آرد جلوگیری کردیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از کیفیت آرد استان گلستان اطمینان حاصل کرد و گفت:در حال حاضر آرد استان گلستان به ۲۵ استان کشور انتقال داده می‌شود.گفتنی است، گلستان یکی از قطب های تولید گندم کشور بوده و آرد نقش کلیدی در صنعت کشاورزی این استان ایفا می کنند.در پایان از فعالان حوزه گندم، آرد و نان استان تجلیل شد.


http://www.caspiankhabar.com/95048



تبلیغ کانال تلگرام



شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96