اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام خمینی(ره) تحول عظیمی در تاریخ بشریت ایجاد کرد
امام جمعه گرگان گفت: حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب خود تحول عظیمی در تاریخ بشریت ایجاد کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های  نماز جمعه  امروز گرگان با اشاره به خطبه‌های ۱۹۰ امیرالمومنین حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، اظهار کرد:این خطبه حضرت اشاره به جنگ دارد.جنگی که قرآن و امیرالمومنین علی(ع) در باره آن صحبت می‌کنند برای دفاع است مانند زمانی که عراق به ایران حمله کرد و ایران برای اینکه از انقلاب و آرمان‌های خود دفاع کنند وارد میدان شد.

وی با اشاره به اینکه برخی جنگ‌ها در دنیا بر اساس تعارض قدرت‌ها و منافع انجام می‌شود، افزود:قدرت‌هایی که می‌خواهند برتر باشند چیزی را بهانه می‌کنند و جنگ را به وجود می‌آورند.

امام جمعه گرگان گفت:جنگ جهانی اول و دوم هم بر اساس تعارض منافع و قدرت صورت گرفت که برخی‌های می‌خواستند قدرت برتر باشند.

وی یادآور شد:همان گونه که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند تا جایی که ممکن است شمشیر باید غلاف شود اما انسان‌های تندرو با کوچک‌ترین موضوع به دنبال جنگ هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخشی دیگر از سخنان خود به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت و گفت:قبل از نهضت حضرت امام خمینی(ره)دنیا حالت انحصاری داشت و ایشان آنچه را که بر جو سیاست جهان حاکم بود را شکستند و با انقلاب خود تحول عظیمی در تاریخ بشریت ایجاد کردند.

رژیم صهیونیستی دچار جنون سیاسی شده است

وی با اشاره به نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان آمریکایی نوشتند، افزود:ایشان در متن نامه خود نکاتی را متذکر شدند که یکی از نکات این بود که شما دانشجویان شایسته آمریکایی در یک مقطع از تاریخ قرار گرفته‌اید که بسیار مهم است.امروز جنایت‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است و شما جوانان برای دفاع از مظلوم محکم در مقابل رژیم خود ایستاده‌اید و این را بدانید من در کنار شما و پشتیبان شما هستم.

نورمفیدی با بیان اینکه این نامه نشان از ادامه راه امام خمینی(ره)دارد، اظهار کرد:همان گونه که امام خمینی(ره)فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند مقام معظم رهبری هم با جدیت حمایت خود را از جوانان آمریکایی اعلام کرده است.

امام جمعه گرگان گفت:حمله‌هایی که امروز اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین و غزه می‌کند نشان می‌دهد که این رژیم دچار جنون سیاسی شده است.

وی خاطرنشان کرد:با جنایاتی که امروز رژیم صهیونیستی در حال انجام است دادستان کل دیوان بین المللی کیفری اعلام کرده است که باید نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل را بازداشت کرد که پیرو این درخواست کشورهایی چون فرانسه، نروژ و آلمان اعلام کردند اگر این حکم صادر شود حتماً پشتیبانی خواهیم کرد اما آمریکا اعلام کرده است از اسرائیل حمایت خواهیم کرد و این نشان می‌دهد رژیم اشغال گر در حال نابودی است.


http://www.caspiankhabar.com/95095



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

نماز جمعه


شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96