اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انسداد ۲۱۸ حلقه چاه غیر مجاز در گلستان
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پر و مسدود کردن ۲۱۸ حلقه چاه غیر مجاز با هدف صیانت از آب‌های زیرزمینی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالاحد باشقره مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:این تعداد چاه در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است و با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز به میزان دو میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب از برداشت غیر مجاز منابع آب استان جلوگیری شد.


باشقره با تاکید بر ارتباط و همکاری دستگاه قضائی برای برخورد با آبخوان خواران و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت:برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی خواهد شد و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله لوله زایی، فرونشست زمین، افزایش هزینه بهره برداری از آب‌های زیرزمینی بدلیل نیاز به کف شکنی و جابجایی چاه ها، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.


او ادامه داد:با توجه به اهمیت موضوع، این شرکت از هیچ کوششی برای صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند و آبخوان خواران بدانند که در امان نیستند.


http://www.caspiankhabar.com/90926



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96