اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جایگزینی ۲۰ درصد مصرف بنزین در گلستان با CNG
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان گفت: میزان مصرف بنزین در استان گلستان در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، عیسی افتخاری اظهار کرد:در شش ماه امسال بیش از ۸ میلیون خودرو از  CNG ، پنج میلیون خودرو از  بنزین  و ۶۰۰ هزار خودروی حمل‌ونقل عمومی از نفت و گاز در جایگاه‌های استان گلستان استفاده کردند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصد مصرف CNG در استان، گفت:در حال حاضر ۵۸ جایگاه CNG و ۷۵ جایگاه سوخت مایع در استان فعال هستند.گرگان، مرکز استان از نظر سوخت مایع اشباع شده اما از نظر CNG با کمبود جایگاه مواجه هستیم.از سرمایه‌گذاری در بخش CNG استقبال می‌کنیم.

افتخاری خاطرنشان کرد:هم‌اکنون ۴۰ جایگاه دیگر سوخت مایع و CNG در استان در حال ساخت بوده یا مجوز کسب کرده‌اند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان در ادامه از اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید و گاز مایع خبرداد و گفت:کشاورزان و مردم می‌توانند پس از ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه https:

وی با اشاره به اینکه سوخت تنها از طریق این سامانه توزیع می‌شود، گفت:هدف از اجرای این طرح تحقق دولت الکترونیک و توزیع عادلانه و نظام‌مند کردن عرضه سوخت به مصرف‌کنندگان واقعی است.هنوز ۳۵ تا ۴۰ درصد کشاورزان استان در این سامانه ثبت‌نام نکردند.

افتخاری در ادامه به دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی نیز اشاره کرد و گفت:امسال دوگانه‌سوز کردن یک و نیم میلیون خودرو در کشور در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۲۰۰ هزار خودرو دوگانه‌سوز شدند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان با اشاره به اینکه دوگانه‌سوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌بارها کاملاً رایگان است، تصریح کرد:تاکنون در استان ۱۵۰۰ خودرو در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۷۵ خودرو تبدیل شدند.


http://www.caspiankhabar.com/91253



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96