اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس شورای شهر گرگان خبرداد

سد معبر معضل شهر گرگان/ بازارچه محلی راه اندازی می شود
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که سد معبر واقعیت جامعه است، گفت: تا سال آینده حتما یک بازارچه محلی در گرگان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، سیدمحمد مرتضوی در خصوص فیلم منتشره در فضای مجازی از برخورد نیروهای سدمعبر  گرگان  با دستفروشان، اظهارکرد: سد معبر  واقعیت جامعه بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود:کرونا، بیکاری را افزایش داده و همه این مسائل سبب کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره آنها شده است به همین دلیل مردم به کسب و کارهایی با سرمایه های اندک مانند  دستفروشی  روی می آورند.

مرتضوی گفت:این واقعیت سبب ایجاد مشکل در سطح شهر شده و مدیران شهری را دچار چالش می کند؛ ترافیک، تصادفات و حوادث دیگر از جمله پیامدهای این پدیده است.

وی با بیان این که شرایط حضور دست فروشان در کوچه و خیابان با پیاده رو و غیره با هم متفاوت است، گفت:حتی اگر ما بازارچه‌های محلی را گسترش دهیم باز این امر مشکلی را حل نمی کند زیرا به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌شود سد معبر را به طور کامل حذف کرد و باید هم راستای این مسأله، اقتصاد هم رونق و توسعه یابد.

مرتضوی با اشاره به اینکه میادین تره بار سبب تمرکززدایی می‌شود، گفت:باید در احداث بازارچه در سطح شهر اقدام عاجلی انجام شود و تا سال آینده حتما یک بازارچه محلی در گرگان راه اندازی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت:در مدل تقسیم بندی شهری همه امکانات باید در محل متمرکز بوده و تمام محلات باید به بازار روز دسترسی داشته باشند.

وی تأکید کرد:بازار هفتگی را باید در چندین محله و در چندین نقطه از شهر گسترش دهیم البته این کار برای مدیریت شهری هزینه داشته اما بازخوردهای خوبی خواهد داشت.

مرتضوی با بیان این که برخی از راه حل ها نسخه های موقت سدمعبر هستند، گفت:باید در درازمدت فکر اساسی برای دستفروشی شده و تمام برنامه ها هم واقع گرایانه باشد.


http://www.caspiankhabar.com/91264



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96