اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فعالیت کارخانه سیمان گلستان به دلیل نداشتن سوخت متوقف شد
مدیرعامل کارخانه سیمان پیوند گلستان با اشاره به توقف تولید سیمان در این واحد تولیدی به سبب نبود سوخت جایگزین گفت که دوری از مرکز فروش سوخت "مازوت" و ضعف در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بویژه در فصل سرما، مشکل اصلی تامین سوخت تنها واحد تولید سیمان این استان شمالی است.

حسین چهرگانی روز دوشنبه اظهار داشت:این واحد تولیدی از ۲۴ آبان گذشته دچار کمبود سوخت شد و همین موضوع فعالیت کارخانه را با محدودیت‌جدی روبرو ساخته است.

وی بیان کرد:با بروز سرمای زودرس و بالا رفتن مصرف  گاز  خانگی،  کارخانه سیمان   گالیکش  دچار محدودیت در استفاده از گاز طبیعی شد که نتیجه آن توقف تولید شرکت است.

مدیرعامل کارخانه سیمان گلستان به دشواری استفاده از سوخت مازوت نیز اشاره کرد و گفت:قیمت پنج برابری این سوخت در مقایسه با گاز طبیعی و مسافت چند صد کیلومتری مرکز فروش آن از جنوب تهران تا شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان موجب دشواری دسترسی شده است.

چهرگانی ادامه داد:تولید کارخانه سیمان گالیکش از هفته قبل به طور کامل متوقف شده و تلاش برای تامین سوخت جایگزین همچنان در دست انجام است.

وی گفت:با نبود سوخت برای تولید، صادرات سیمان کارخانه گلستان از طریق بندر امیرآباد مازندران متوقف شده و سه هزار تن نیاز روزانه بازار داخلی هم از طریق موجودی انبار تامین می‌شود.

در پی تشدید سرما و افزایش مصرف سوخت زمستانه، شرکت گاز گلستان برای تامین سوخت منازل مسکونی مجبور به قطع گاز نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی استان شده است.

فعالیت خط تولید کارخانه سیمان پیوند گلستان واقع در شهرستان گالیکش پیش از این نیز به دلیل تاخیر در ورود و نصب فیلترهای جدید وارداتی برای تصفیه هوا و جلوگیری از صدمه به  محیط زیست  در مهرماه امسال ۲۳ روز تعطیل شده بود.

کارخانه سیمان پیوند گلستان که ۶۸ درصد سهام آن مربوط یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان است، در سال ۹۰ با ظرفیت تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن و ایجاد اشتغال ۳۰۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته فرهادی مدیر داخلی کارخانه سیمان گالیکش هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن سیمان در انبارهای این کارخانه ذخیره است که به تدریج وارد بازار مصرف می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/91518



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96