اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شهر محروم مرزی گلستان دارای بیمارستان شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افتتاح ۸ خانه بهداشت روستایی و بهره برداری از بیمارستان مراوه تپه در دهه فجر خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاضل رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:با شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله گلستان با شرایط سخت مالی رو به رو شدند چراکه در این ایام بسیاری از جراحی‌ها لغو شد و در آمد  بیمارستان ‌ها ۵۰ درصد کاهش یافت و از طرف دیگر هزینه‌ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

فاضل با اشاره به برنامه‌های ویژه دهه فجر در استان گفت:افتتاح بیمارستان  مراوه تپه ، افتتاح آنژیوگرافی گنبد، کلنگ زنی اورژانس گنبد کاووس، افتتاح ۸ خانه بهداشت روستایی، راه اندازی ۱۳ دستگاه اکسیژنه ساز مرتبط با بیماران کرونایی از جمله برنامه‌های این دهه است.

او ادامه داد:در بودجه ۱۴۰۰ تنها ۳ بیمارستان در سطح کشور اجازه ساخت پیدا کردند که بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی طالقانی با کمک کمیسیون ماده ۲۳ یکی از این سه بیمارستان است.

فاضل گفت:در گذشته افزایش حقوق پرسنل علوم پزشکی سالیانه دو تا ۳ درصد برسد، اما در یک ساله گذشته ۱۱۵ درصد افزایش حقوق داشته ایم.

فاضل با اشاره به حواشی پیرامون دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان کردکوی گفت:این دستگاه از کار نیفتاده و طی ده سال گذشته هم کسی به دلیل کمبود این دستگاه فوت نکرده است و در حال حاضر ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه این دستگاه واریز شده و تا آخر اسفند به بیمارستان تحویل داده می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/91602



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96