اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



همزمان با ایام نزول قرآن

آزادی ۱۵۴ زندانی توسط نیکوکار گنبدی
نیکوکار گنبدی به مناسبت شب های قدر ۱۵۴ زندانی جرائم غیرعمد را با کمک های خیریه خود آزاد کرد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایسنا، عصر امروز در ایام سوگواری امیرالمومنین علی علیه السلام و در آستانه سومین شب قدر آیین آزادی ۱۵۴ زندان ی جرائم غیرعمد در نمازخانه دادگستری  گنبد کاووس برگزار شد 

حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی در این آئین با اشاره به اینکه سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)نوعدوستی و کمک صادقانه به مردم است، اظهار کرد:همواره گفته ام که ثروت من از همین مردم به دست آمده و باید برای همین مردم خرج شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد من این است که با آزادسازی یک زندانی یک خانواده را نجات می دهیم، افزود:قطعا خانواده یک زندانی که اشتباهی مرتکب نشده و محروم شدن از مهر پدری یا مادری در خانواده حق آنها نیست. 

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه اقدامات خیرخواهانه ۱ورت گرفته توسط این نیکوکار گنبدی مورد توصیه دین مبین اسلام نیز است، خاطرنشان کرد:باید تلاش کنیم این روحیه و این گونه رفتارها بیش از پیش در جامعه ترویج و نهادینه شود.

 حجت الاسلام محمود ترابی با تاکید بر اینکه انسان نیکوکار قبل از آنکه فرد خطاکار به زندان برود با جلب رضایت شاکیان از زندانی شدن او جلوگیری کند، ادامه داد:اینکه حاج محمد شهرکی با پشتکار خود اقدام به صلح و سازش دعاوی و آزادی زندانیان می‌کند کار پسندیده ای است.

وی آزادی ۱۵۴ زندانی محکوم را نشان از عمق نوعدوستی خیر گنبدی دانست و گفت: باید با ترویج و گسترش چنین فرهنگی، آن را در بین سایر نیکوکاران نهادینه کرد.

 رئیس دادگستری گنبدکاووس علی یزدانی نیز با اشاره به اینکه اقدام به آزادی زندانیان توسط افراد نیکوکار و تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در راستای سند تحول قوه قضاییه است، افزود:ظرفیت زندان گنبدکاووس که شرق استان گلستان را پوشش می‌دهد، بسیار پایین و جمعیت فعلی زندانیان در این شهرستان چند برابر ظرفیت است.

به گزارش ایسنا حاج محمد شهرکی رئیس مجمع خیرین استان گلستان و رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس با فراهم کردن زمینه آزادی ۱۵۴ زندانی امروز جمع زندانیان آزاد شده توسط خود از سال ۸۲ تاکنون را به عدد ۶ هزار و ۸۵۴ نفر افزایش داد.


http://www.caspiankhabar.com/93105



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96