اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

تأمین نقدینگی، چالش مردم در نهضت ملی مسکن/ واریز وجه ۳ هزار گلستانی
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، تأمین زمین و سهم آورده متقاضیان را دو چالش مهم طرح نهضت ملی مسکن برشمرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، مهدی ملک صبح امروز یکشنبه ۱۰ مهر اظهار کرد:ساخت سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در طرح  نهضت ملی مسکن  در دست اقدام و اجرا است و تقریباً ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی طرح نهضت ملی مسکن را از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد:این طرح با هدف ایجاد تعادل در بازار و کاهش قیمت تمام شده‌ی مسکن، همزمان با کل کشور، در ۱۴ شهرستان استان گلستان اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه تملک زمین‌های دستگاه‌های دولتی برای سایر شهرهای گلستان در دستور کار ما قرار دارد، افزود:تاکنون برنامه‌ریزی لازم برای ساخت مسکن ملی در اراضی موجود انجام شده و ۲۵۰ هکتار زمین نیز در حال انتقال به سازمان زمین و مسکن است.

ملک با تأکید بر اینکه امیدوارم با تملک ۲۵۰ هکتار زمین، نیمی از مسکن موردنیاز طرح ملی مسکن را تأمین کنیم، گفت:در آخرین جلسه شورای مسکن استان گلستان برای شهرهای کردکوی، بندرترکمن، کلاله و گنبدکاووس برنامه‌ریزی لازم انجام شده و در شهرهایی که تأمین زمین انجام شده و یا درصدد تأمین آن هستیم طراحی شهری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعهد استان گلستان در چهار سال، ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی است، خاطرنشان کرد:پیش‌بینی می‌شود از مجموع متقاضیان نام‌نویسی شده در حوزه مسکن شهری شرایط حدود ۲۴ هزار نفر تأیید نهایی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان متذکر شد:۹۰ هزار نفر در استان گلستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که براساس پالایش صورت‌گرفته، دو سوم متقاضیان گلستانی مشمول مسکن ملی هستند.

به گفته ملک، از مجموع ۶۵ هزار نفر گلستانی که در طرح مسکن ملی تأیید شدند تاکنون تنها سه هزار نفر سهم خود را واریز کردند که این مهم نشان می‌دهد در بخش آورده متقاضیان و همچنین تأمین زمین با چالش مواجه هستیم.


http://www.caspiankhabar.com/93733



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96