اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

۴ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گلستان بازدید کردند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت چهار میلیون و ۲۳ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان از ۱۶ اسفند تاکنون خبر داد.

به‌گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محمدجواد ساوری بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا هشت فروردین چهار میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹۶ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،  گردشگری  و صنایع دستی گلستان افزود:در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۹۵۶ هزار و ۱۲۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

وی گفت:۳۱۴ هزار و ۴۹۶ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری، ۴۶۴ هزار و ۵۲۷ نفر از اماکن تاریخی، ۹۴۴ هزار و ۵۷۷ بازدید از اماکن تفریحی بود و ۳۰ هزار و ۱۱۹ بازدید هم از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

ساوری افزود:در این مدت ۳۰۹ هزار و ۳۵۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی هم چهار هزار و ۶۰۷ بازدید بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت:در این مدت تعداد ۲۹۱ هزار و ۳۶۳ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی با اشاره به این‌که در این مدت ۱۴۲ هزار و ۱۲۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد:در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به بوم‌گردی‌های سطح استان با ۳۸ هزار و ۵۷۴ نفر-شب اقامت است.

ساوری افزود:خانه مسافرها با ۳۲ هزار و ۱۹۰ نفر، مناطق نمونه گردشگری با ۲۶ هزار و ۶۷۹ نفر و هتل‌ها با ۲۲ هزار و ۲۰۸ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد:در ۲۲ روز گذشته همچنین ۱۱۲ هزار و ۷۳۵ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۳۶ هزار و ۵۰۱ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری استان را برای اقامت انتخاب کردند.


http://www.caspiankhabar.com/94268



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96