اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قرارداد اجرای پتروشیمی گلستان امضا شد
استاندار گلستان با اشاره به امضای قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی استان گفت: این مهم‌ترین یادگار رئیس جمهور شهید در گلستان بوده و بزرگترین سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اینچه برون به شمار می‌رود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، علی محمد زنگانه ظهر امروز در گفت‌وگویی خبری درباره آخرین پیگیری‌ها برای اجرای پروژه  پتروشیمی  استان گلستان اظهار کرد:این پروژه با بیش از 90 هزار سهامدار در سال 1385 کلنگ زنی شد اما در همه این سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده بود.

 استاندار  گلستان افزود:بعد از 31 ماه پیگیری و تلاش دولت مردمی سیزدهم و در پی دستور قاطع رئیس جمهور شهید، حمایت‌های رئیس قوه قضائیه و همراهی و همکاری وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد و کشور و دیگر مسئولان استانی امروز شاهد رفع موانع این پروژه و امضای قرارداد آن هستیم.

وی با بیان اینکه پتروشیمی گلستان در مسیر مطلوبی قرار گرفته است، گفت:بعد از دستور شهید رئیسی، مسائل و مشکلات حقوقی و اجرایی و همچنین تسویه حساب مطالبات متعددی که در پی بی‌انضباطی‌های مالی صورت گرفته بود را برطرف کردیم.

زنگانه ادامه داد:پیگیری‌های بی‌وقفه سبب شد تا هلدینگ خلیج فارس از بهمن ماه 1401 وارد این پروژه شده و افزایش سرمایه پروژه نیز صورت گرفته است.

وی گفت:اکنون بخش مهندسی پروژه به اتمام رسیده و وارد بخش فنی پروژه شده‌ایم.برای اینکه این اتفاق رخ دهد و پیمانکار مشخص شود لازم بود تا دغدغه‌های اصلی سرمایه گذار از جمله تأمین و تخفیف خوراک پتروشیمی، تأمین آب، برق و سایر زیرساخت‌ها انجام شود.

استاندار گلستان اضافه کرد:مصوبه تسهیلات ارزی 480 میلیون یورویی از محل صندوق توسعه ملی نیز در دستور کار قرار گرفت و بعد از جلسه با هلدینگ خلیج فارس و تأیید مصوبه در وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و غیره، امضای قرارداد پیمانکاری را خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به شتاب بخشی به این پروژه در بازه زمانی 36 ماهه، طرف قرارداد و پیمانکار گام به گام مسیر پروژه را جلو ببرد.این مهمترین پروژه دولت سیزدهم و بزرگترین سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون خواهد بود.

زنگانه اظهار کرد:پتروشیمی گلستان به پاس خدمات و پیگیری‌های رئیس جمهور شهید به نام مجتمع پتروشیمی شهید رئیسی استان گلستان تغییر نام یافته است.


http://www.caspiankhabar.com/95145



تبلیغ کانال تلگرام



شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96